فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست

فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست

تاریخچه مک بوک پرو

مک بوک پرو یک سری از رایانه های نوت بوک مکینتاش است که در ژانویه ۲۰۰۶ توسط شرکت اپل معرفی شد. مک بوک پرو مدلی بالاتر از خانواده مک بوک ایر است و متمرکز بر مصرف کننده است. در حال حاضر با صفحه نمایش ۱۳ اینچی و ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی به فروش می رسد. تمام مدل های فعلی مک بوک پرو از انواع سیستم M1 طراحی شده توسط اپل بر روی یک تراشه استفاده می کنند. ابتدا به معرفی مختصر نسل های گوناگون مک‌بوک پرو پرداخته، سپس هر کدام را به طور کامل تشریح می کنیم. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

نسل اول

نسل اول مک‌بوک پرو از طراحی PowerBook G4 استفاده کرد، اما تراشه های PowerPC G4 را با پردازنده های Core اینتل جایگزین کرد؛ یک وب کم اضافه کرد و کانکتور شارژ MagSafe را معرفی کرد. مدل ۱۵ اینچی در ژانویه ۲۰۰۶ معرفی شد. مدل ۱۷ اینچی در ماه آوریل همان سال. ویرایش های بعدی پردازنده های Intel Core 2 Duo و نمایشگرهای LED با نور پس زمینه (Backlight) را اضافه کردند. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

نسل دوم

نسل دوم در اکتبر ۲۰۰۸ در انواع ۱۳ و ۱۵ اینچی عرضه شد و یک نوع ۱۷ اینچی هم در ژانویه ۲۰۰۹ به آن اضافه شد. این مدل Unibody نامیده می شود زیرا بدنه آن از یک تکه آلومینیوم ماشین کاری شده بود، دارای یک نمایشگر نازک تر، یک صفحه نمایش بازطراحی شده که تمام سطح آن از یک دکمه قابل کلیک تشکیل شده است و یک صفحه کلید بازطراحی شده. به روز رسانی ها پردازنده های Core i5 و i7 اینتل را به ارمغان آورد و درگاه Thunderbolt اینتل را معرفی کرد. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

نسل سوم

نسل سوم مک‌بوک پرو در سال ۲۰۱۲ عرضه شد: ۱۵ اینچی در ژوئن ۲۰۱۲، مدل ۱۳ اینچی در اکتبر همان سال. این دستگاه نسبت به نسل قبلی خود نازک تر بوده، دارای حافظه ذخیره سازی SSD استاندارد است، درگاه HDMI به آن اضافه شده و دارای صفحه نمایش رتینا با وضوح بالا است. اپل در این مدل پورت های اترنت، فایر وایر و درایو نوری را حذف کرد. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

نسل چهارم

نسل چهارم مک‌بوک پرو که در اکتبر ۲۰۱۶ منتشر شد، از USB-C برای همه پورت های داده و برق استفاده کرد و دارای صفحه کلید کم عمق تر با مکانیزم پروانه بود. در همه مدل ها به جز مدل پایه، کلیدهای عملکرد با یک نوار صفحه نمایش لمسی به نام تاچ بار (نوار لمسی) با سنسور Touch ID که در دکمه پاور ادغام شده بود، جایگزین شدند. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

ویرایش اول

اولین ویرایش در نوامبر ۲۰۱۹ در نسل چهارم مک‌بوک پرو صفحه کلید جادویی (Magic Keyboard) را معرفی کرد که از مکانیزم سوئیچ قیچی استفاده می کند. مدل اولیه ۱۶ اینچی با صفحه نمایش با حاشیه های باریک تر در می ۲۰۲۰ با مدل ۱۳ اینچی عرضه شد. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

ویرایش دوم

ویرایش دیگری برای نسل چهارم در نوامبر ۲۰۲۰ منتشر شد. این اولین مک‌بوک پرو بود که دارای سیستم طراحی شده توسط اپل بر روی یک تراشه Apple M1 بود. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

نسل پنجم

نسل پنجم مک‌بوک پرو در اکتبر ۲۰۲۱ در سایزهای ۱۴ و ۱۶ اینچی عرضه شد. این تراشه ها که حول تراشه های M1 Pro یا M1 Max ساخته شده اند، اولین تراشه هایی هستند که فقط با سیستم سیلیکونی اپل روی تراشه در دسترس هستند. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

نسل اول: آلومینیوم

مک بوک‌پرو اصلی ۱۵ اینچی در ۱۰ ژانویه ۲۰۰۶ توسط استیو جابز در کنفرانس و نمایشگاه Macworld معرفی شد. مدل ۱۷ اینچی در ۲۴ آوریل ۲۰۰۶ رونمایی شد. مک بوک پرو اصلی ۱۵ و ۱۷ اینچی از سال ۲۰۰۶ تا اوایل سال ۲۰۰۸ ساخته شده اند. اولین طراحی عمدتاً از PowerBook G4 منتقل شده بود، اما از Intel Core به عنوان پردازنده مرکزی (CPU) و به جای تراشه های سابق استفاده می کردند. مک بوک پرو ۱۵ اینچی وزنی برابر با پاور بوک G4 آلومینیومی ۱۵ اینچی دارد، اما عمق آن ۰.۱ اینچ (۰.۲۵ سانتی متر) و ۰.۴ اینچ (۱.۰ سانتی متر) عریض تر بوده و ۰.۱ اینچ (۰.۲۵ سانتی متر) هم نازک تر است. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست
مدل ۱۵ اینچی ۲۰۰۶

سایر تغییرات PowerBook شامل وب کم iSight داخلی و گنجاندن MagSafe است؛ یک کانکتور برق مغناطیسی که برای جدا شدن آسان در هنگام چرخش طراحی شده است. این ویژگی ها بعداً به مک بوک اضافه شدند. درایو نوری کوچک شد تا در مک‌بوک پرو باریک تر قرار بگیرد. این درایو کندتر از درایو نوری PowerBook G4 اجرا می شود و نمی تواند روی DVDهای دو لایه بنویسد.

فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست

ویژگی ها

هر دو کامپیوتر مک‌بوک پرو مدل اصلی ۱۵ و ۱۷ اینچی دارای اسلات ExpressCard/34 هستند که جایگزین اسلات های PC Card موجود در PowerBook G4 شدند. همه مدل های ۱۵ اینچی نسل اول دارای دو پورت USB 2.0 و یک درگاه FireWire 400 هستند، در حالی که مدل های ۱۷ اینچی دارای سه پورت USB 2.0 و همچنین یک درگاه FireWire 400 هستند. هنگامی که مک بوک پرو برای اولین بار معرفی شد، با درگاه FireWire 800 یا S-Video عرضه نشد، اگرچه FireWire 800 در نسخه بعدی مدل ۱۵ اینچی اضافه شد و در هر نسخه از ۱۷ اینچی ها وجود دارد. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

قابلیت S-Video را می توان از طریق استفاده از یک آداپتور DVI به S-Video به دست آورد. نمایشگرهای خارجی تا رزولوشن ۲۵۶۰×۱۶۰۰ پیکسل از طریق یک پورت DVI دوگانه پشتیبانی می شوند. همه مدل ها شامل یک پورت اترنت گیگابیتی، بلوتوث ۲.۰ و ۸۰۲.۱۱ a/b/g هستند. مدل های بعدی شامل پشتیبانی از مشخصات پیش نویس ۲.۰ ۸۰۲.۱۱n و بلوتوث ۲.۱ می شوند. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

به روز رسانی ها

فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست
اولین نسخه ۱۷ اینچی

اپل کل خط مک‌بوک پرو را در ۲۴ اکتبر ۲۰۰۶ به روز کرد تا شامل پردازنده های Intel Core 2 Duo شود که اولین مدل مک بوک پرو ۶۴ بیتی بود. ظرفیت حافظه برای هر مدل دو برابر شد، به ۱ گیگابایت در مدل های ۱۵ اینچی پایین رده و ۲ گیگابایت برای مدل های ۱۵ و ۱۷ اینچی رده بالا. درگاه FireWire 800 به مدل های ۱۵ اینچی اضافه شد. ظرفیت هارد دیسک افزایش یافت، اگرچه گزینه های کارت گرافیک ثابت ماندند. خط مک‌بوک پرو دومین به روزرسانی را در ۵ ژوئن ۲۰۰۷ با کارت های گرافیکی جدید Nvidia Geforce 8600M GT و گزینه های پردازنده سریع تر دریافت کرد. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

نور پس زمینه LED به صفحه نمایش مدل ۱۵ اینچی اضافه شد و وزن آن از ۵.۶ پوند (۲.۵ کیلوگرم) به ۵.۴ پوند (۲.۴ کیلوگرم) کاهش یافت. علاوه بر این، سرعت فرانت اند بایوس از ۶۶۷ به ۸۰۰ مگاهرتز افزایش یافت. در ۱ نوامبر ۲۰۰۷، اپل گزینه پردازنده ۲.۶ گیگاهرتزی سانتا روزا Core 2 Duo و همچنین گزینه های هارد دیسک را مجدداً پیکربندی کرد. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

به روزرسانی مجدد

در ۲۶ فوریه ۲۰۰۸، خط مک‌بوک پرو یک بار دیگر به روز شد. نور پس زمینه LED به عنوان گزینه ای برای مدل ۱۷ اینچی اضافه شد. پردازنده ها به هسته های Penryn به روزرسانی شدند، که بر اساس فرآیند ۴۵ نانومتری ساخته شده اند (قبلاً از هسته های Merom 65 نانومتری استفاده می شد)، و ظرفیت های هارد دیسک و حافظه افزایش یافت. قابلیت های چند لمسی، که برای اولین بار با مک بوک ایر در اوایل همان سال معرفی شد، به ترک پد مک بوک پرو منتقل شد. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

هنگامی که مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی Unibody در ۱۴ اکتبر ۲۰۰۸ معرفی شد، مدل Pre-Unibody با همان اندازه صفحه نمایش متوقف شد، در حالی که مدل Pre-Unibody 17 اینچی به فروش خود ادامه داد. طراحی اولیه کیس در ۶ ژانویه ۲۰۰۹ متوقف شد، زمانی که مک‌بوک پرو ۱۷ اینچی نیز با ساختار Unibody به روز شد. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

استقبال منتقدین

برخی از بررسی کننده ها مک‌بوک پرو را برای دو یا سه برابر کردن سرعت PowerBook G4 در برخی مناطق تحسین کردند. برای مثال، برنامه رندر سه بعدی Cinema 4D XL که تقریباً ۳ برابر (۲.۳ برابر) سریع تر بود و زمان بوت آپ آن بیش از دو برابر سریع تر بود. مک بوک پرو به طور کلی در تست های کاربردی XBench و Cinebench از PowerBook G4 بهتر عمل کرد. بررسی کنندگان همچنین حداکثر روشنایی صفحه نمایش را ستایش کردند که ۶۷ درصد روشن تر از PowerBook G4 بود. همچنین دارای زوایای دید افقی عالی، گزینه های مات، و رنگ های روشن، واضح و واقعی بود؛ اگر چه صفحه نمایش پیکسل های عمودی کمتری را ارائه می دهد (۱۴۴۰×۹۰۰ در مک‌بوک پرو به جای ۱۴۴۰×۹۶۰ در PowerBook). فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

یکی از منتقدان صفحه نمایش را این طور توصیف کرد: چیزی از یک ستاره کم ندارد. به علاوه، بررسی کنندگان آداپتور برق MagSafe جدید را ستایش کردند، اگر چه یکی از منتقدین گفت که در برخی موارد به راحتی اتصال آن قطع می شود. آن ها همچنین نور پس زمینه صفحه کلید، ترک پد بزرگ، و عملکرد تقریباً بی صدای دستگاه را ستایش کردند. نوت بوک جدید همچنین عملکرد بی سیم بهتری را ارائه می داد. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

انتقادها

یکی از داوران تصمیم به آندرکلاک کردن کارت گرافیک ATI Mobility Radeon X1600 با حدود ۳۰ درصد سرعت اولیه آن را مورد انتقاد قرار داد. این نوت بوک همچنین به دلیل داغ بودن مورد توجه قرار گرفت. کاربران شکایت داشتند که ارتقاء حافظه سیستم سخت تر از نوت بوک های قدیمی اپل است. از آن جایی که ابعاد مک بوک پرو ۱۵ اینچی کمی نسبت به پاوربوک G4 15 اینچی تغییر یافته بود، لوازم جانبی قدیمی تر مانند کیف های نوت بوک با مدل های جدید سازگار نبود. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

برخی از کاربران هنگامی که صفحه در تنظیمات روشنایی کمتری قرار داشت، یک سوسو زدن خفیف مشاهده کردند. اپل ظرفیت باتری را ۱۰ وات ساعت افزایش داد و از ۵۰ در PowerBook G4 به ۶۰ رسید، اما CPU قدرتمندتر Core Duo به قدرت بیش تری نیاز داشت. بنابراین عمر باتری تقریباً مانند مدل های قبلی باقی ماند. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

مشکلات GPU در مدل های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸

برای مدل های مک‌بوک پرو که از سال ۲۰۰۷ تا اوایل سال ۲۰۰۸ (۱۵ اینچ) و اواخر سال ۲۰۰۸ (۱۷ اینچ) با استفاده از تراشه Nvidia 8600M GT ساخته شده اند، گزارش ها نشان می دهند که در مواردی که قالب GPU از حامل تراشه جدا می شود یا در جایی که تراشه از برد منطقی جدا می شود، خرابی وجود دارد. این مشکل توسط برخی از کاربران با خنک نگه داشتن نوت بوک با استفاده کم تر فشرده یا تنظیمات جایگزین فن برطرف شده است. این بردها تا ۴ سال پس از تاریخ خرید رایگان ارائه می شدند. کمپانی NVIDIA نیز این مشکل را تأیید کرد و قبلاً GPUهای جایگزینی را تولید کرده بود که برخی از کاربران خودشان آن را جایگزین کرده بودند. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

نسل دوم: یونی بادی

در ۱۴ اکتبر ۲۰۰۸، در یک رویداد مطبوعاتی در دفتر مرکزی شرکت، مقامات اپل یک مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی جدید را معرفی کردند که دارای محفظه یکپارچه آلومینیومی دقیق و کناره های مخروطی شبیه به مک بوک ایر بود. طراحان پورت های مک‌بوک پرو را به سمت چپ کیس منتقل کردند و شیار درایو دیسک نوری را مشابه مک بوک از جلو به سمت راست منتقل کردند. کامپیوترهای مک بوک پرو جدید دارای دو کارت گرافیک بودند که کاربر می توانست بین آن ها جابه جا شود: Nvidia GeForce 9600M GT با ۲۵۶ یا ۵۱۲ مگابایت حافظه اختصاصی و یک GeForce 9400M با ۲۵۶ مگابایت حافظه مشترک سیستم. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست
مدل یونی بادی ۱۵ اینچ

اگر چه پورت FireWire 400 حذف شد، پورت FireWire 800 باقی ماند. پورت DVI با یک گیرنده Mini DisplayPort جایگزین شد. مک بوک پرو اصلی Unibody با باتری قابل تعویض توسط کاربر عرضه شد. اپل ادعا کرد که پنج ساعت از آن استفاده کرده است، که یک منتقد نتایج نزدیک به چهار ساعت را در تست استرس باتری ویدیویی مداوم گزارش کرده است. اپل گفت که باتری ۸۰ درصد شارژ خود را پس از ۳۰۰ بار شارژ نگه می دارد. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

طراحی

مک‌بوک پرو با ساختار یکپارچه تا حد زیادی از سبک iMac آلومینیومی و مک بوک ایر پیروی می کرد و کمی نازک تر از مدل قبلی خود بود. صفحه نمایش بسیار براق بوده و با روکش شیشه ای بازتابنده لبه به لبه پوشانده شده است، در حالی که یک گزینه مات ضد تابش در مدل های ۱۵ و ۱۷ اینچی موجود بود که در آن پانل شیشه ای برداشته شده بود. کل ترک پد قابل استفاده بوده و به عنوان یک دکمه قابل کلیک عمل می کرد. ترک پد نیز بزرگ تر از نسل اول بوده که فضای بیش تری را برای حرکت و حرکات چند لمسی می داد. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

هنگامی که خط در آوریل ۲۰۱۰ به روز شد، پیمایش اینرسی اضافه شد، که تجربه اسکرول را بسیار شبیه به آیفون و آی پد می کرد. کلیدها، که هنوز نور پس زمینه داشتند، اکنون با کلیدهای صفحه کلید غرق شده استاندارد کنونی اپل با کلیدهای مشکی مجزا یکسان شدند. ضامن بازکننده فیزیکی صفحه نمایش نسل قبلی با یک قفل مغناطیسی جایگزین شده بود. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

به روز رسانی

فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست
مقایسه اندازه انواع مدل های یونی بادی

در جریان سخنرانی MacWorld Expo در ۶ ژانویه ۲۰۰۹، فیل شیلر یک مک‌بوک پرو ۱۷ اینچی با ساختار Unibody را معرفی کرد. این نسخه از برادر ۱۵ اینچی خود با یک گزینه صفحه نمایش مات ضد تابش (با استاندارد پرداخت براق) و یک باتری لیتیوم پلیمری غیر قابل تعویض توسط کاربر جدا شد. به جای سلول های گرد سنتی داخل بدنه، باتری های لیتیوم یون پلیمری شکل می گرفتند و در هر نوت بوک قرار گرفته تا از فضا حداکثر استفاده را بکنند. شارژ تطبیقی، که از یک تراشه برای بهینه سازی جریان شارژ برای کاهش سایش و پارگی استفاده می کرد، عمر کلی باتری را افزایش می داد. عمر باتری برای نسخه ۱۷ اینچی ۸ ساعت ذکر شده بود که ۸۰ درصد از این شارژ پس از ۱۰۰۰ چرخه شارژ – دشارژ باقی می ماند. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

تنها مک بوک پلی کربنات سفید رنگ

در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل (WWDC) در ۸ ژوئن ۲۰۰۹، اعلام شد که مک بوک ۱۳ اینچی Unibody ارتقا یافته و به عنوان مک‌بوک پرو تغییر نام داده خواهد شد، که تنها مک بوک پلی کربنات سفید رنگ در خط مک بوک باقی خواهد ماند. همچنین اعلام شد که کل خط مک بوک پرو از باتری غیرقابل تعویض توسط کاربر استفاده خواهد کرد که اولین بار در مک بوک پرو ۱۷ اینچی معرفی شد. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

مک‌بوک پرو ۱۳ و ۱۵ اینچی به روز شده هر کدام تا ۷ ساعت عمر باتری داشتند، در حالی که ۱۷ اینچی ظرفیت خود را ۸ ساعت حفظ می کرد. برخی منابع حتی تا هشت ساعت عمر باتری را برای رایانه های مک بوک پرو ۱۳ و ۱۵ اینچی در هنگام استفاده معمولی گزارش کردند، در حالی که برخی دیگر حدود شش ساعت را گزارش کردند. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

باتری

مانند مک‌بوک پرو ۱۷ اینچی، اپل ادعا کرد که این مک بوک ها حدود ۱۰۰۰ چرخه شارژ را دوام می آورند در حالی که هنوز ۸۰ درصد ظرفیت خود را دارند. گزینه های کارت گرافیک نسبت به نسخه قبلی یکسان باقی ماندند، اگرچه مدل ۱۳ اینچی و مدل پایه ۱۵ اینچی، تنها با GPU GeForce 9400M عرضه شد. صفحه نمایش ها نیز بهبود یافتند و ۶۰ درصد وسعت رنگ بیش تری به دست آوردند. همه این مدل های اواسط سال ۲۰۰۹ شامل یک پورت FireWire 800 نیز می شدند و همه به جز مدل های ۱۷ اینچی یک اسلات کارت SD دریافت می کردند. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

مدل ۱۷ اینچی اسلات ExpressCard/34 خود را حفظ کرد. برای مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی، شکاف قفل کنزینگتون به سمت راست شاسی منتقل شد. در آگوست ۲۰۰۹، اپل گزینه صفحه نمایش ضد تابش مات را به مک بوک پرو ۱۵ اینچی گسترش داد. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

به روز رسانی بعدی

در ۱۳ آوریل ۲۰۱۰، پردازنده های Core i5 و Core i7 اینتل در مدل های ۱۵ و ۱۷ اینچی معرفی شدند، در حالی که ۱۳ اینچی Core 2 Duo را با افزایش سرعت حفظ کرد. پاور بریک دوباره طراحی شد و یک صفحه نمایش با وضوح بالا (۱۰۵۰×۱۶۸۰) به عنوان گزینه ای برای مدل های ۱۵ اینچی اعلام شد. مدل ۱۳ اینچی دارای واحد پردازش گرافیکی یک پارچه Nvidia GeForce 320M با ۲۵۶ مگابایت حافظه مشترک بود، در حالی که مدل های ۱۵ و ۱۷ اینچی به GeForce GT 330M با ۲۵۶ یا ۵۱۲ مگابایت حافظه اختصاصی ارتقا یافتند. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

مدل های ۱۵ و ۱۷ اینچی همچنین دارای یک GPU یکپارچه اینتل بودند که در پردازنده های Core i5 و i7 تعبیه شده بودند. وزن مدل ۱۵ اینچی نیز ۰.۱ پوند (۰.۰۴۵ کیلوگرم) اضافه شد. به جز اسلات USB 2.0 سوم، همه پورت های مک‌بوک پرو ۱۷ اینچی از نظر نوع و تعداد مشابه نسخه ۱۵ اینچی بودند. همه مدل ها دارای ۴ گیگابایت حافظه سیستم هستند که تا ۸ گیگابایت قابل ارتقا بوده و عمر باتری نیز در این به روزرسانی افزایش یافت به ۱۰ ساعت برای رایانه های ۱۳ اینچی و ۸ تا ۹ ساعت در رایانه های مک بوک پرو ۱۵ و ۱۷ اینچی. این امر از طریق بازده انرژی بیش تر و افزودن ظرفیت باتری بیش تر به دست آمد.

فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست

سایر تغییرات

یک منتقد حدود ۶ ساعت عمر باتری را از طریق یک تست استرس ویدئویی مداوم در ۱۵ اینچ گزارش کرد و دیگری که عمر باتری را بی رقیب نامید، از روش بسیار سختگیرانه خود با عمر ۸ ساعت در ۱۳ اینچ گزارش داد. فناوری Thunderbolt، پردازنده های Sandy Bridge دو هسته ای Core i5 و i7 اینتل (در مدل ۱۳ اینچی) یا چهار هسته ای i7 (در مدل های ۱۵ و ۱۷ اینچی) و دوربین FaceTime با وضوح بالا در ۲۴ فوریه ۲۰۱۱ اضافه شدند. گرافیک Intel HD Graphics 3000 با CPU یکپارچه شد، در حالی که مدل های ۱۵ و ۱۷ اینچی از کارت های گرافیک AMD Radeon HD 6490M و Radeon HD 6750M نیز استفاده می کردند. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

جایگزینی کلیدها

نسخه های بعدی این مدل ها، پس از انتشار OS X Lion، کلید Expose (F3) را با کلید Mission Control و کلید داشبورد (F4) را با کلید Launchpad جایگزین کردند. پایین شاسی نیز متفاوت از مدل های ۲۰۱۰ حکاکی شد. پلت فرم گذرگاه سرالF Thunderbolt می توانست به سرعتی تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه دست یابد، که تا دو برابر سریع تر از مشخصات USB 3.0، ۲۰ برابر سریعتر از مشخصات USB 2.0 و تا ۱۲ برابر سریعتر از FireWire 800 بود. اپل ادعا کرد که Thunderbolt می تواند برای هدایت نمایشگرها یا برای انتقال مقادیر زیادی داده در مدت زمان کوتاه استفاده شود. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

ارتقای جدید

در ۱۱ ژوئن ۲۰۱۲، اپل نوت بوک های مک ارتقا یافته، OS X Mountain Lion و iOS 6 را در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان (WWDC) در سانفرانسیسکو به نمایش گذاشت. مدل های جدید مک‌بوک پرو با پردازنده های Ivy Bridge و پورت های USB 3.0 به روزرسانی شدند و RAM پیش فرض در مدل های پریمیوم به ۸ گیگابایت افزایش یافت. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

استقبال منتقدین

برخی از منتقدین، عملکرد و اندازه جمع و جور مک بوک پرو جدید، کیفیت صفحه نمایش و ساخت بدنه محکم، را ستایش کردند، که امکان ارتقا آسان تر اجزای داخلی را در مقایسه با مدل های اصلی فراهم کرد. برخی از بررسی کنندگان همچنین خاطرنشان کردند که مک بوک پرو جدید نسبت به دستگاه های نسل اول، آرام تر و در دماهای سردتر کار می کرد. با این حال، دیگران از مقدار گرمای تولید شده توسط طراحی جدید انتقاد کردند. منتقدان از از دست دادن گزینه صفحه نمایش مات برای مک بوک پرو Unibody 2008 ابراز تأسف کردند و به بازتابی بودن صفحه نمایش در نور خورشید اشاره کردند، حتی زمانی که روشنایی آن تا حدودی بالا رفته بود.

فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست

دن آکرمن از CNET در مورد مدل های اواسط سال ۲۰۰۹ اظهار داشت: «طبق گفته اپل، صفحه نمایش جدید طیف رنگی گسترده تری را ارائه می دهد و صفحه نمایش مطمئناً روشن و رنگارنگ به نظر می رسد، اما ما آرزو می کنیم که همان گزینه صفحه نمایش مات در مک بوک ۱۷ اینچی ارائه شود. مک بوک پرو در سراسر خط در دسترس بود. در حالی که صفحه نمایش LED به معنای درب نازک تر و برخی از مزایای عمر باتری است، شیشه لبه به لبه که کل صفحه نمایش را پوشانده است، اشعه های نور سرگردان را به راحتی می گیرد و باعث می شود صفحه نمایش براق در برخی از شرایط نوری به سختی دیده شود.» فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

صفحه نمایش مات

تا سال ۲۰۱۱، صفحه نمایش های مات برای هر دو مدل ۱۵ و ۱۷ اینچی ارائه شد. علاوه بر این، افزودن Mini DisplayPort به جای درگاه محبوب تر HDMI مورد انتقاد قرار گرفت. تعداد نسبتاً کم پورت ها و مشخصات فنی پایین تر در مقایسه با لپ تاپ های با قیمت مشابه از برندهای دیگر نیز مورد تأسف قرار گرفت. مایکل پروسپرو از مجله لپ تاپ، صفحه نمایش مدل ۱۵ اینچی ۲۰۱۰ را ستود و آن را روشن و شفاف نامید. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

او در ادامه اظهار داشت: «در حالی که بازتاب های نمایشگر براق زیاد نبود، اما خوب است بدانید که یک گزینه ضد تابش نور وجود دارد – البته فقط برای صفحه نمایش با وضوح بالاتر. با این حال، رنگ ها روشن هستند، سیاه ها عمیق و تیره هستند، و زوایای دید بسیار خوب است. هم به صورت عمودی و هم افقی عالی است.» وی همچنین از کیفیت وب کم iSight، واکنش پذیری ترک پد، میکروفون و بلندگوها و همچنین عملکرد پردازنده های جدید برای مدل ۱۵ اینچی و عمر طولانی باتری تمجید کرد. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

سایر دیدگاه ها

کمپانی CNET از ویژگی های سوئیچ خودکار گرافیکی مدل های ۱۵ و ۱۷ اینچی ۲۰۱۰ و همچنین خود کارت های گرافیک تمجید کرد. همچنین از پردازنده های Core i5 و i7، ترک پد چند لمسی و افزودن قابلیت های صوتی به خروجی ویدیوی Mini DisplayPort تحسین شد. آن ها همچنین خواستار افزودن HDMI و فرمت دیسک نوری Blu-ray شدند و گفتند که اکثر رایانه های دیگر در محدوده قیمت مک‌بوک پرو دارای این ویژگی ها هستند.همچنین CNET از گزینه صفحه نمایش با وضوح بالاتر در مدل ۱۵ اینچی انتقاد کرد و گفت: «صفحه نمایش با وضوح بالاتر باید به طور پیش فرض گنجانده شود». فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

مشخصات فنی

از آنجایی که رم و هارد دیسک در برخی از نسل ها قطعات مک بوک قابل سرویس دهی. هستند، تغییراتی برای بهبود سیستم با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم. DDR3-1600 به وجود آمد (اگرچه حداکثر ظرفیت و فرکانس به سخت افزار مورد نظر. بستگی داشت). یک جعبه شخص ثالث نیز ساخته شد که اجازه می داد درایو نوری داخلی. با هارد دیسک ۲.۵ اینچی SATA جایگزین شود. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

مشکلات GPU مدل اولیه و اواخر ۲۰۱۱

گزارش هایی وجود داشت مبنی بر بروز مشکلات تولیدی پردازنده گرافیکی. در مدل های اولیه و اواخر سال ۲۰۱۱ دستگاه های ۱۵ و ۱۷ اینچی؛ این مشکلات منجر. به گرم شدن بیش از حد، مشکل گرافیکی و در نهایت خرابی کامل. GPU و برد منطقی (مادر برد) می شد. یک مشکل مشابه اما غیر یکسان. بر پردازنده های گرافیکی iMac نیز تأثیر گذاشته بود که بعداً توسط اپل فراخوانی. شد. این مشکل توسط مقالات بسیاری در مجلات متمرکز بر مک پوشش داده شد،. که از اواخر سال ۲۰۱۳ در سراسر سال ۲۰۱۴ شروع شد. در آگوست ۲۰۱۴،. شرکت حقوقی Whitfield Bryson & Mason LLP بررسی این مشکل را برای تعیین این که. آیا ادعای قانونی وجود دارد یا خیر، آغاز کرده بود.

فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست

در ۲۸ اکتبر ۲۰۱۴، این شرکت اعلام کرد که یک شکایت دسته جمعی. در دادگاه فدرال کالیفرنیا علیه اپل تنظیم کرده است. این دعوا شامل ساکنان ساکن. در کالیفرنیا و فلوریدا می شود که یک مک بوک پرو ۲۰۱۱ با کارت گرافیک. AMD خریداری کرده بودند. در ۲۰ فوریه ۲۰۱۵، اپل «برنامه افزودنی تعمیر مک بوک پرو برای. مشکلات ویدئو» را راه اندازی کرد. اپل اعلام کرده بود: «سیستم های مک بوک پرو آسیب. دیده را به صورت رایگان تعمیر می کند». این برنامه تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۶ یا چهار سال. از تاریخ فروش اولیه، برای مدل های مک بوک پرو وجود داشت.. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

نسل سوم: رتینا

در ۱۱ ژوئن ۲۰۱۲، در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل در سانفرانسیسکو،. اپل نسل سوم مک بوک پرو را معرفی کرد که به عنوان «مک بوک پرو با. نمایشگر رتینا» به بازار عرضه شد تا آن را از مدل قبلی متمایز کند. مدل جدید شامل. پردازنده های نسل سوم Core i7 اینتل (ریزمعماری Ivy Bridge)، USB 3.0 و. صفحه نمایش رتینا ۱۵.۴ اینچی IPS 2880×۱۸۰۰ با وضوح بالا بود. همچنین دارای یک. پورت MagSafe نازک تر بود که MagSafe 2 نامیده شد. نسخه ۱۳ اینچی در. ۲۳ اکتبر ۲۰۱۲ با مشخصات مشابه اما کمی پایین تر از نسخه ۱۵ اینچی، مانند پردازنده های. کم تر قدرتمند عرضه شد. در مدل های جدید پورت های Ethernet و FireWire 800 حذف. شدند، اگرچه اپل آداپتورهای Thunderbolt را برای هر دو رابط ارائه. می دادند. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست
مدل رتینا ۱۵ اینچ اواسط ۲۰۱۵

 

حذف سوپر درایو

در آن ها همچنین SuperDrive حذف شده بود، که مدل ۱۵ اینچی را به اولین. نوت بوک حرفه ای اپل از زمان PowerBook 2400c تبدیل می کرد که بدون. درایو نوری داخلی عرضه می شد. به جای درایو دیسک سخت، مدل های. جدید با یک درایو SSD عرضه می شدند که در طراحی ماژول فلش اختصاصی. به جای درایو نوت بوک ۲.۵ اینچی قرار داشت. اپل همچنین ادعا کرد که بلندگوها و. میکروفون های بهبود یافته و سیستم جدیدی برای خنک کردن مک بوک پرو با فن های بهبود. یافته استفاده کرده است. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

قابلیت ارتقا

فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست
ضخامت کمتر مگ سیف ۲ در مدل پرو (پایین)

طراحی کیس جدید دارای شکاف قفل کنزینگتون نیست، بنابراین محصولات جایگزین. برای ایمن سازی فیزیکی کامپیوتر مورد نیاز بود. مدل های رتینا نیز. نسبت به مک بوک های قبلی، گزینه های کم تری برای ارتقا یا جایگزینی در دسترس. کاربر داشتند. برخلاف نسل های قبلی، حافظه روی لاجیک برد لحیم می شدند. و بنابراین قابل ارتقا نبودند. درایو SSD لحیم کاری نشده و کاربران می توانستند آن. را جایگزین کنند، اگرچه دارای یک رابط و فرم فاکتور اختصاصی بود. باتری در جای خود. چسبانده شده بود. تلاش برای حذف آن ممکن بود باتری و یا تاچ پد را از بین ببرد.. کل کیس از پیچ های پنتالوب اختصاصی استفاده می کرد که نمی شد آن. را با ابزار استاندارد موجود جدا کرد.

فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست

در حالی که باتری به آن چسبانده شده بود، شرکت های بازیافت اعلام کردند. که این طرح فقط «کمی ناخوشایند» است و روند بازیافت را مختل نمی کند.. در هر صورت، اپل خدمات بازیافت رایگان را از طریق هر یک از فروشگاه. های خود ارائه می داد و مشکلی با جداسازی مواد وجود نداشت. در ۱۳ فوریه. ۲۰۱۳، اپل قیمت ها و پردازنده های به روز شده را اعلام کرد و حافظه مدل ۱۵ اینچی. پیشرفته را به ۱۶ گیگابایت افزایش داد. در ۲۲ اکتبر ۲۰۱۳، اپل این خط را با پردازنده های. Haswell و Iris Graphics، ۸۰۲.۱۱ ac Wi-Fi، Thunderbolt 2 و حافظه فلش مبتنی بر. PCIe به روز کرد. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

ضخامت

شاسی نسخه ۱۳ اینچی کمی باریک شده و به ۰.۷۱ اینچ (۱۸ میلی متر). رسیده بود تا با مدل ۱۵ اینچی مطابقت داشته باشد. مدل پایین تر ۱۵ اینچی. فقط شامل گرافیک یکپارچه می شد در حالی که مدل سطح بالاتر علاوه بر گرافیک. یکپارچه، یک کارت گرافیک مجزای Nvidia را نیز در بر داشت. پشتیبانی از خروجی ویدیوی ۴K. از طریق HDMI اضافه شد اما حداکثر تعداد نمایشگرهای خارجی را از سه به دو. محدود کرد. در ۲۹ جولای ۲۰۱۴ اپل مدل های جدیدی را با قیمت ها و پردازنده های. به روز معرفی کرد.

فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست

در ۹ مارس ۲۰۱۵، مدل ۱۳ اینچی با پردازنده های برادول اینتل، گرافیک Iris 6100،. حافظه فلش سریع تر (بر اساس فناوری PCIe 2.0×۴)، رم سریع تر (از ۱۶۰۰. مگاهرتز به ۱۸۶۶ مگاهرتز ارتقا یافته)، عمر باتری تا ۱۰ ساعت افزایش. یافت، و در ۱۹ می ۲۰۱۵، مدل ۱۵ اینچی Force Touch را اضافه کرد و. GPU را به AMD Radeon R9 M370X تغییر داد. حافظه SSD مبتنی بر فناوری PCIe 3.0×۴،. عمر باتری به ۹ ساعت افزایش یافت و بقیه مشخصات بدون تغییر باقی ماند.. مدل ۱۵ اینچی رده بالاتر نیز پشتیبانی از خروجی کابل دوگانه را به نمایشگرهای ۵۱۲۰×۲۸۸۰. اضافه کرد. مدل های ۱۵ اینچی با همان پردازنده های Haswell اینتل و گرافیک. Iris Pro مانند مدل های ۲۰۱۴ به دلیل تأخیر در ارسال پردازنده های چهار. هسته ای جدیدتر Broadwell منتشر شدند. اپل به فروش مدل ۱۵ اینچی ۲۰۱۵. تا جولای ۲۰۱۸ ادامه داد.

فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

طراحی

مشهودترین تغییرات بدنه شاسی نازک تر، نمایشگر با لولای بازطراحی شده،. قاب نازک تر، حذف درایو نوری داخلی، دکمه نشانگر باتری و چراغ. کناری شاسی بودند. دکمه روشن/خاموش از گوشه سمت راست بالای شاسی به. صفحه کلید منتقل شد و جای دکمه خروج دیسک نوری را گرفت. با ضخامت. ۰.۷۱ اینچ (۱۸ میلی متر)، مدل ۱۵ اینچی ۲۵ درصد باریک تر از مدل قبلی خود است. نام مدل دیگر. در پایین قاب صفحه نمایش قرار نگرفت. در عوض، در قسمت زیرین شاسی، شبیه. به یک دستگاه iOS دیده می شد. این اولین نوت بوک مک بوک پرو مکینتاش. بود که نام مدل آن در طول استفاده معمولی قابل مشاهده نیست، زیرا تمام. مک بوک پرو های قبلی نام مدل خود را روی قاب صفحه یا صفحه کلید داشتند.. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

استقبال منتقدین

مک‌بوک پرو نقدهای مثبتی از صفحه نمایش رتینا، حافظه فلش و قدرت. دریافت کرد. با این حال، به دلیل قیمت بالا و عدم وجود اترن مورد انتقاد قرار گرفت.. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست
مدل رتینا درایو نوری داخلی ندارد

جوئل سانتو دومینگو از مجله پی سی به مک بوک پرو امتیاز «انتخاب. ویرایشگر» داد. او «نمایشگر درخشان شبکیه چشم»، طراحی نازک، انتخاب پورت. و ذخیره سازی سریع آن را ستود و قابلیت گسترش از طریق پورت های. Thunderbolt را که هر کدام تا هفت دستگاه را پشتیبانی می کنند، برجسته کرد.. دیوید پوگ از نیویورک تایمز صفحه نمایش، صفحه کلید، صدا، زمان راه اندازی،. لوازم آرایشی، عمر باتری، فضای ذخیره سازی و ظرفیت رم مدل ۱۵ اینچی را تحسین کرد.. آن ها از فقدان SuperDrive، قیمت گذاری، و عدم سازگاری کانکتور. برق MagSafe 2 با طراحی قدیمی MagSafe انتقاد کردند.

فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست

صفحه نمایش رتینا در مک بوک پرو به دلیل «حفظ تصویر« به ویژه برای. نمایشگرهای تولید شده توسط ال جی مورد انتقاد قرار گرفته است.. بسیاری از کاربران همچنین شکایت داشتند که پوشش ضد انعکاس روی. صفحه نمایش آن ها می تواند به راحتی از بین برود، که موضوعی است. که به عنوان «تنگ شدن» شناخته می شود. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

در سال ۲۰۱۷، یک سال پس از معرفی نسل چهارم مک‌بوک پرو،. توسعه دهنده اصلی Tumblr، مارکو آرمنت، مقاله ای خاطره انگیز نوشت که در. آن رتینا مک بوک پرو را بهترین لپ تاپ ساخته شده اعلام کرد. این احساس توسط بسیاری. از کاربران پلتفرم های مختلف اجتماعی به اشتراک گذاشته شد.. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

قابلیت تعمیر و نگرانی های زیست محیطی

اپل به دلیل چسباندن باتری به بدنه مورد انتقاد قرار گرفت و بازیافت. آن را سخت تر کرد (سهولت جداسازی یک معیار EPEAT است).. کیسی هارل، سخنگوی صلح سبز، گفت که اپل «طراحی را در مقابل محیط. زیست قرار داده است – و طراحی را انتخاب کرده است. آن ها شرط بزرگی می کنند. که مردم اهمیتی نمی دهند، اما بازیافت یک مسئله بزرگ است».. وایرد همچنین از ادعاهای قابل بازیافت اپل انتقاد کرد: «طراحی ممکن است از. آلومینیوم و شیشه بسیار قابل بازیافت تشکیل شده باشد، اما دوستان من در صنعت بازیافت. لوازم الکترونیکی به من می گویند که هیچ راهی برای بازیافت آلومینیومی که. شیشه به آن چسبانده شده است، مانند این مدل مک بوک پرو و آی پد. اخیر وجود ندارد.» فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

مشکلات باتری

در ژوئن ۲۰۱۹، اپل پس از دریافت حداقل ۲۶ گزارش مبنی بر داغ شدن. باتری ها به اندازه ای که تولید دود و ایجاد سوختگی جزئی یا آسیب مالی. کند، برخی از رایانه های مک بوک پرو ۱۵ اینچی ۲۰۱۵ را فراخوانی جهانی داد. این. مشکل حدود ۴۳۲۰۰۰ رایانه را تحت تأثیر قرار داد که عمدتاً در ماه سپتامبر فروخته. شدند. این شرکت از مشتریان خواست تا زمانی که اپل بتواند باتری ها. را تعویض کند، استفاده از رایانه های خود را متوقف کنند.. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

در سپتامبر ۲۰۱۹، اداره کل هوانوردی غیرنظامی هند گفت که. کامپیوترهای مک بوک پرو ممکن است به طور خطرناکی بیش از حد گرم شوند. و این امر باعث شد که شرکت ملی هواپیمایی ایر ایندیا این مدل را در پروازهای. خود ممنوع کند. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

نسل چهارم: تاچ بار

اپل از نسل چهارم مدل های مک بوک پرو ۱۳ و ۱۵ اینچی در طی یک. رویداد مطبوعاتی در دفتر مرکزی خود در ۲۷ اکتبر ۲۰۱۶ رونمایی کرد.. همه مدل ها، به جز مدل پایه ۱۳ اینچی، دارای نوار لمسی بودند، یک نوار لمسی جدید.. نوار OLED به جای کلیدهای عملکردی در بالای صفحه کلید تعبیه شده بود.. نوار لمسی در سمت راست با یک دکمه شیشه ای یاقوت کبود که به عنوان حسگر. Touch ID و دکمه پاور عمل می کرد، متصل می شد. این مدل ها همچنین یک صفحه کلید. با مکانیسم پروانه ای «نسل دوم» معرفی کردند که کلیدهای آن نسبت به. اولین نسخه در مک بوک پرو رتینا جا به جایی بیش تری داشتند.. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست
مدل ۱۵ اینچی اواخر ۲۰۱۶

مدل ۱۳ اینچی دارای یک ترک پد ۴۶ درصدی بزرگ تر از مدل قبلی خود بود. در حالی که مدل ۱۵ اینچی دارای یک ترک پد دو برابر بزرگتر از نسل قبلی بود.. همه پورت ها با دو یا چهار پورت ترکیبی Thunderbolt 3 جایگزین شدند که. از سیگنال های USB-C 3.1 نسل دوم و دوگانه DisplayPort 1.2 پشتیبانی. می کردند، که کاربران هر کدام را می توانستند برای شارژ استفاده کنند.. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

سازگاری

مک بوک پرو با برخی از تجهیزات جانبی قدیمی تر دارای گواهی Thunderbolt 3،. از جمله طراحی مرجع خود اینتل برای دستگاه های Thunderbolt 3 ناسازگار بود.. علاوه بر این، macOS در مک بوک پرو کلاس های خاصی از دستگاه های. سازگار با Thunderbolt 3 را در لیست سیاه قرار می داد (از کار. کردن جلوگیری می کرد). پشتیبانی از واحدهای پردازش گرافیکی خارجی Thunderbolt 3 (eGPU). در macOS High Sierra 10.13.4 اضافه شد. دستگاه هایی که از HDMI نسل. قبلی Thunderbolt و USB استفاده می کردند، برای اتصال به. مک بوک پرو به آداپتور نیاز داشتند. این مدل ها دارای جک ۳.۵ میلی متری هدفون بودند.. عملکرد TOSLINK کامپیوترهای مک بوک پرو نسل قدیمی نیز حذف شده بود.

فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست
قطعات داخلی مدل ۱۶ اینچی ۲۰۱۹

فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست

از دیگر به روز رسانی های مک بوک پرو می توان به پردازنده های دو و چهار هسته ای اینتل Skylake Core i5 و i7، گرافیک بهبود یافته و نمایشگرهایی با ۲۵ درصد گستره رنگ گسترده تر، ۶۷ درصد روشنایی بیش تر و ۶۷ درصد کنتراست بیش تر اشاره کرد. همه نسخه ها می توانستند به نمایشگر ۵K خروجی داشته باشند. مدل های ۱۵ اینچی می توانستند دو نمایشگر از این قبیل را به نمایش بگذارند. مدل های ۱۵ اینچی شامل کارت گرافیک مجزای Radeon Pro450، ۴۵۵ یا ۴۶۰ علاوه بر گرافیک یکپارچه اینتل بودند. مدل پایه ۱۳ اینچی به جای نوار لمسی دارای کلیدهای عملکردی و فقط دو پورت USB-C بود. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

قابلیت ارتقا

حافظه فلش در مدل های تاچ بار به برد منطقی لحیم شده و قابل ارتقا نبود، در حالی که در مدل ۱۳ اینچی بدون تاچ بار، قابل تعویض بود، اما تعویض آن دشوار بود، زیرا فرمت اختصاصی حافظه SSD است. در ۵ ژوئن ۲۰۱۷، اپل خط تولید خود را با پردازنده های اینتل Kaby Lake و کارت های گرافیک جدیدتر به روز کرد. یک گزینه ذخیره سازی ۱۲۸ گیگابایتی برای مدل پایه ۱۳ اینچی اضافه شد که نسبت به فضای ذخیره سازی پایه ۲۵۶ گیگابایت کمتر بود. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

نمادهای جدیدی به کلیدهای کنترل و گزینه معرفی شدند. در ۱۲ جولای ۲۰۱۸، اپل مدل های نوار لمسی را با پردازنده های چهار هسته ای اینتل Coffee Lake در مدل های ۱۳ اینچی و پردازنده های شش هسته ای در مدل های ۱۵ اینچی، کارت های گرافیک به روز شده، صفحه کلیدهای پروانه ای نسل سوم به روزرسانی کرد که نمادهای جدیدی برای کلیدهای کنترل و گزینه، بلوتوث ۵، تراشه SoC T2، فناوری نمایشگر True Tone و باتری های با ظرفیت بیش تر. مدل ۱۵ اینچی را می شد با حداکثر ۴ ترابایت فضای ذخیره سازی، ۳۲ گیگابایت حافظه DDR4 و پردازنده Core i9 پیکربندی کرد. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

به روز رسانی جدید

در اواخر نوامبر، مدل بالاتر ۱۵ اینچی را می شد با گرافیک Radeon Pro Vega پیکربندی کرد. در ۲۱ مه ۲۰۱۹، اپل مدل های نوار لمسی به روز شده را با پردازنده های جدیدتر، با استاندارد هشت هسته ای Core i9 برای مدل ۱۵ اینچی بالاتر و صفحه کلید به روزرسانی شده با مواد جدید در سراسر خط معرفی کرد. در ۹ جولای ۲۰۱۹، اپل مدل ۱۳ اینچی را با دو پورت تاندربولت با پردازنده های چهار هسته ای جدیدتر نسل هشتم و گرافیک Intel Iris Plus، فناوری نمایشگر True Tone به روز کرد و کلیدهای عملکرد را با نوار لمسی جایگزین کرد. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

سیستم عامل macOS Catalina پشتیبانی از Dolby Atmos، Dolby Vision و HDR10 را در سال ۲۰۱۸ و مدل های جدیدتر اضافه کرد. سیستم عاملmacOS Catalina 10.15.2 پشتیبانی از خروجی ۶۰۱۶×۳۳۸۴ را در ۱۵ اینچ ۲۰۱۸ و مدل های جدیدتر اضافه کرد تا Pro Display XDR را با وضوح کامل اجرا کند. مک بوک پرو ۲۰۱۹ آخرین مدلی بود که می توانست macOS Mojave 10.14 را اجرا کند، نسخه نهایی MacOS که می تواند برنامه های ۳۲ بیتی مانند Microsoft Office برای Mac 2011 را اجرا کند. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

طراحی و قابلیت استفاده
فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست
تاچ بار

نسل چهارم مک بوک پرو از طراحی دو نسل قبلی پیروی می کرد، با یک محفظه تمام فلزی و کلیدهای مشکی مجزا. برخی از تغییرات ظاهری طراحی شامل شاسی و قاب صفحه نمایش نازک تر، پد لمسی بزرگتر، نوار لمسی OLED و صفحه کلید کم عمق تر با مکانیزم پروانه ای با جداسازی کلیدها کمتر از مدل های قبلی بود. مشبک های بلندگو در مدل ۱۳ اینچی به کناره های کیبورد منتقل شده بودند. پارگی های رخ داده در این قسمت نشان می داد که مشبک های بلندگو در مدل ۱۳ اینچی با نوار لمسی تا حد زیادی تزئینی هستند و خروجی صدا بیشتر از طریق دریچه های جانبی می آید. نسل چهارم مک بوک پرو در دو رنگ، رنگ نقره ای سنتی و رنگ تیره تر خاکستری فضایی عرضه شد. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

محل جدید نام

نام مدل مک بوک پرو پس از غیبت در نسل دوم با صفحه نمایش رتینا، به پایین قاب صفحه با فونت سان فرانسیسکوی اپل بازگشت. همانند مک بوک رتینا، مدل های جدید جایگزین لوگوی اپل با نور پس زمینه سفید در پشت صفحه نمایش می شدند، ویژگی که قدمت آن به پاور بوک G3 1999 برمی گردد، با یک نسخه مات مشکی براق. مگ سیف با شارژ USB-C جایگزین شد. برخلاف MagSafe که یک چراغ نشانگر در میدان دید کاربر برای نشان دادن وضعیت شارژ دستگاه ارائه می کرد، شارژر USB-C هیچ نشانگر بصری ندارد. در عوض، مک بوک پرو وقتی به برق وصل می شود صدای زنگ می زند. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

زنگ راه اندازی مکینتاش که از اولین مکینتاش در سال ۱۹۸۴ استفاده شده بود، اکنون به طور پیش فرض غیرفعال شده است. هنگامی که در آن باز می شود، مک بوک پرو به طور خودکار بوت می شد. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

عمر باتری

عمر باتری مدل های جدید نیز با استقبال متفاوتی روبرو شد، به طوری که رسانه ها عمر باتری متناقض و تخمین های نادرست از زمان باقی مانده باتری توسط سیستم عامل را گزارش کردند. پس از گزارش های اخیر، اپل از به روزرسانی macOS برای مخفی کردن نمایش زمان تخمینی باتری استفاده کرد. گزارشگر Consumer Reports در ابتدا مدل های مک بوک پرو ۲۰۱۶ را توصیه نکرد و به عمر باتری متناقض و غیرقابل پیش بینی در آزمایش های آزمایشگاهی خود اشاره کرد. با این حال Apple و Consumer Reports دریافتند که نتایج تحت تأثیر یک باگ ناشی از غیرفعال کردن حافظه پنهان در ابزارهای توسعه دهنده Safari قرار گرفته است. سپس Consumer Reports آزمایش ها را دوباره با یک macOS وصله شده انجام داد و ارزیابی اولیه آن را پس گرفت. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

قابلیت تعمیر

وب سایت iFixit امتیاز ۱ از ۱۰ را برای تعمیر پذیری به مدل ها داد و اشاره کرد که حافظه، پردازنده و حافظه فلش به برد منطقی لحیم شده اند، در حالی که باتری به بدنه چسبانده شده است. کل مجموعه از پیچ های پنتالوب اختصاصی استفاده می کند و نمی توان آن را با ابزار استاندارد جدا کرد. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

قابلیت اطمینان صفحه کلید

یک گزارش توسط AppleInsider ادعا کرده است که صفحه کلید به روز شده پروانه ای دو برابر مدل های قبلی خراب می شود، اغلب به دلیل ذرات گیر کرده در زیر کلیدها. هزینه تعمیر کلیدهای گیر کرده بیش از ۷۰۰ دلار برآورد شد. در ماه می ۲۰۱۸، دو شکایت دسته جمعی علیه اپل در رابطه با مشکل صفحه کلید تنظیم شد. یکی از آن ها ادعا کرد که «تهدید دائمی کلیدها پاسخگو نبوده و همراه با شکست کیبورد» و اپل را به عدم هشدار به مصرف کنندگان در مورد مشکل متهم کرد. در ژوئن ۲۰۱۸، اپل یک برنامه خدماتی را برای «سرویس صفحه کلیدهای مک بوک و مک بوک پرو واجد شرایط، رایگان» اعلام کرد. مدل های ۲۰۱۸ یک غشاء زیر کلیدها اضافه کردند تا از خرابی ناشی از گرد و غبار جلوگیری شود. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

از اوایل سال ۲۰۱۹، گزارش هایی مبنی بر مشکلات مربوط به همان نوع صفحه کلید در مک بوک ایر ۲۰۱۸ وجود داشت. در ماه مه ۲۰۱۹، اپل برای چهارمین بار صفحه کلید را تغییر داد و قول داد که هر صفحه کلید مک بوک با سوئیچ های پروانه ای برای مدت چهار سال پس از تاریخ فروش، به طور رایگان تعمیر یا تعویض شود.

فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست

دریچه گاز حرارتی

نویسنده PC Magazine گفت: «پردازنده Core i9 که اپل برای استفاده در مک بوک پرو انتخاب کرده است (i9-8950K) دارای فرکانس ساعت پایه ۲.۹ گیگاهرتز است که در صورت لزوم می تواند تا ۴.۸ گیگاهرتز پخش شود. با این حال، آزمایش توسط YouTuber Dave انجام شده بود. لی نشان داد که Core i9 حتی نمی تواند ۲.۹ گیگاهرتز را حفظ کند، چه برسد به ۴.۸ گیگاهرتز. و به دلیل گرمای تولید شده در داخل شاسی که آن را مجبور به گاز دادن می کرد، در نهایت با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز کار کرد. لی دریافت که i9 مک بوک پرو ۲۰۱۸ کندتر از مک بوک پرو ۲۰۱۷ بوده و اظهار داشت: «این مشکل با Core i9 اینتل نیست، این معضل حرارتی اپل است.» وقتی لی i9 مک بوک پرو را داخل فریزر قرار داد، زمان رندر بیش از ۳۰٪ سریع تر بود.

فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

در ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۸، اپل یک اصلاح نرم افزاری برای رایانه های جدید. مک بوک پرو ۲۰۱۸ منتشر کرد که به مشکل گلوگاه حرارتی رسیدگی می کرد.. اپل گفت: «یک کلید دیجیتال گم شده در سیستم عامل وجود دارد که سیستم. مدیریت حرارتی را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند سرعت ساعت را تحت. بارهای حرارتی سنگین در مک بوک پرو جدید کاهش دهد». فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

مشکلات دیگر

تعداد محدودی از واحدهای مک بوک پرو ۱۳ اینچی بدون نوار لمسی. که بین اکتبر ۲۰۱۶ و اکتبر ۲۰۱۷ تولید شدند، شاهد افزایش باتری داخلی بودند.. اپل یک برنامه جایگزین رایگان برای واحدهای واجد شرایط ایجاد کرد.. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

«تعداد محدودی» از SSDهای ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی که در واحدهای. مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی (غیر تاچ بار) استفاده می شدند، ممکن بود داده ها. را از دست داده و از کار بیفتند. واحدهای ۱۳ اینچی مک بوک پرو با درایوهای آسیب دیده بین. ژوئن ۲۰۱۷ تا ژوئن ۲۰۱۸ فروخته شدند. این باعث شد اپل یک برنامه تعمیر را برای کسانی. که تحت تأثیر قرار گرفته اند راه اندازی کند – تعمیر شامل به روزرسانی. سیستم افزار بود. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

روند تحقیقات

برخی از کاربران به دلیل تراشه T2، وحشت هسته را در مدل های. ۲۰۱۸ گزارش کردند. اپل در حال حاضر از این مشکل آگاه است و در حال. انجام تحقیقات است. همچنین گزارش هایی از کاربران در مورد مشکلات ترقه زدن. بلندگو در مدل های ۲۰۱۸ وجود داشت. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

کاربران گزارش کرده بودند که کابل های نمایشگر نادرست کار می کنند. که باعث روشنایی ناهموار در پایین صفحه و در نهایت خرابی نمایشگر می شود.. مشتریان اپل نام این موضوع را «Flexgate» گذاشته بودند. مشکل به کابل ردیابی شد.. کل صفحه نمایش می بایست در واحدهای آسیب دیده جایگزین می شد.. در ماه مه ۲۰۱۹ اپل برنامه ای را برای جایگزینی رایگان نمایشگر در مدل های. ۱۳ اینچی آسیب دیده که در سال ۲۰۱۶ ساخته شده بودند آغاز کرد و کابل. مدل های ۲۰۱۸ و به بعد ۲ میلی متر طولانی تر از مدل های قبلی شد، بنابراین احتمال خرابی. نمایشگر کاهش یافت. اپل به دلیل عدم گسترش برنامه جایگزینی به مدل های. ۱۵ اینچی که تحت تأثیر این موضوع نیز قرار دارند مورد انتقاد قرار گرفت. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

استقبال منتقدین

نسل چهارم مک‌بوک پرو نقدهای متفاوتی دریافت کرد. نمایشگر، کیفیت. ساخت و کیفیت صدا مورد تحسین قرار گرفت اما بسیاری از صفحه. کلید پروانه شکایت کردند. نوار لمسی کم استفاده؛ و عدم وجود پورت USB-A، پورت. HDMI و اسلات کارت SD از دیگر انتقادات بود. گزارشگر Ars Technica خاطرنشان کرد. که صفحه کلید نسل دوم با کلیدهای ثابت اختلاف شدید از صفحه کلیدهای قبلی. Retina MacBook داشت. همچنین اشاره کرد که کف دست های در حال استراحت. ممکن است گه گاهی تاچ پد را لمس کنند، که باعث پرش های ناخواسته مکان نما روی. صفحه می شود، زیرا مک بوک پرو این را به عنوان ورودی تفسیر می کند، بدون اینکه. دست ها یا مچ های فرد واقعاً روی آن قرار گیرند. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

پهنای باند افزایش یافت؛ حافظه فلش حدود ۴۰ درصد سریع تر بود. نویسنده. Engadget طراحی نازک تر و سبک تر را ستود. صفحه نمایش و صدا بهبود یافته؛. و سرعت حافظه گرافیکی و فلش را افزایش داد، اما از کمبود پورت و. قیمت انتقاد کرد. نویسنده Wired نمایشگر را ستود و آن را «بهترین نمایشگر. لپ تاپی که تا به حال دیده ام» و همچنین نوار لمسی را ستود، اگرچه از نیاز به آداپتور برای بسیاری. از کانکتورهای رایج انتقاد کرد. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

سایر نظرات

به همین ترتیب، نویسنده The Verge به این نتیجه رسید که «استفاده از مک بوک جدید برای هر کسی که در زمان حال زندگی می کند بیگانه است. من با دیدگاه اپل در مورد آینده موافقم. من فقط امروز آن را نمی خرم.» نویسنده Engadget نگرانی های خود را بیان کرد که «با انجام کارهایی مانند حذف پورت های USB با اندازه کامل، کارت خوان حافظه و حتی ردیف Function، به نظر می رسد اپل فراموش کرده است که چند نفر از ما واقعاً کار می کنیم». کاربران سنگین صفحه کلید نوار لمسی را مورد انتقاد قرار دادند و خاطرنشان کردند که ابزارهای خط فرمان مانند Vim به استفاده از صفحه کلید متکی هستند و نوار لمسی بازخورد لمسی لازم برای استفاده «کور» از کلیدهای عملکرد را ارائه نمی دهد.

فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست

میریام نیلسن از The Verge گفت: «وقتی سعی کردم عمدا از نوار لمسی استفاده کنم، احساس می کردم بچه ای هستم که چگونه دوباره تایپ کردن را یاد می گیرد. مجبور بودم به جای نگاه کردن به تصاویری که در واقع سعی می کردم ویرایش کنم، به نوار نگاه کنم.» او همچنین گفت که پس از یادگیری نوار لمسی، نمی توان روی هیچ کامپیوتر دیگری به همان اندازه کارآمد کار کرد. توسعه دهندگان سهم خود را از سردرد دارند زیرا نمی توانند به وجود نوار لمسی روی هر دستگاهی که نرم افزار آنها را اجرا می کند تکیه کنند. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

انتقادات دیگر

حتی اگر اپل نوار لمسی را به بخشی جدایی ناپذیر از macOS تبدیل کند، «سال های زیادی» طول می کشد تا همه جا حاضر شود، در این بین، هر چیزی در نوار باید از طریق بخش دیگری از رابط در دسترس باشد. همچنین ناسازگاری بین دستگاه های Thunderbolt 2 و ۳ مورد انتقاد قرار گرفت. برخی صدای ناله فن در مدل ۱۵ اینچی را ناخوشایند می دانستند، جایی که دو فن یکپارچه به طور پیش فرض کار می کنند، به لطف پردازنده کمکی که نوار لمسی را تغذیه می کند و TDP بالاتر مدل های CPU قوی تر. در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، نوار لمسی باعث نگرانی در میان میله های ایالتی آمریکا شد که از متن پیش بینی کننده می توان برای تقلب در امتحانات وکالت استفاده کرد. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

پاسخ ها در ایالت های مختلف متفاوت بود: کانون وکلای ایالت نیویورک استفاده از مک بوک پرو را در امتحانات وکالت ممنوع کرد. در حالی که کانون وکلای کارولینای شمالی به دانش آموزان اجازه می داد در امتحان وکالت ایالتی با رایانه شرکت کنند، زمانی که یک سرپرست تأیید کرد که ویژگی متن پیش بینی غیرفعال شده است. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

ویرایش صفحه کلید جادویی
فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست
مدل ۱۶ اینچی ۲۰۱۹

اپل اولین نسخه از نسل چهارم مک‌بوک پرو، مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی را در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۹، جایگزین مدل ۱۵ اینچی، رونمایی کرد. از نظر اندازه مشابه مدل ۱۵ اینچی، دارای یک صفحه نمایش بزرگتر ۱۶ اینچی ۳۰۷۲×۱۹۲۰ رتینا بود که در یک قاب باریکتر تنظیم شده است، بزرگترین صفحه نمایش مک بوک از زمان مک‌بوک پرو ۱۷ اینچی یونی بادی که در سال ۲۰۱۲ تولید نشد. دارای کلید Escape فیزیکی بود. یک نوار لمسی و یک سنسور لمسی با پوشش شیشه ای یاقوت کبود در انتهای سمت راست نوار لمسی که به عنوان دکمه پاور عمل می کرد. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

مکانیسم قیچی

این صفحه کلید از یک مکانیسم قیچی تقریباً مشابه با صفحه کلید جادویی بی سیم اپل استفاده می کرد، که نسبت به صفحه کلید پروانه نسخه قبلی، سفر بیش تری را ارائه می دهد. مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی مانند نسل قبلی خود دارای چهار پورت Thunderbolt 3 بود که از USB-C 3.1 نسل دوم و دو سیگنال DisplayPort 1.4 پشتیبانی می کرد و خروجی ۶۰۱۶×۳۳۸۴ را برای اجرای Pro Display XDR با وضوح کامل ارائه می داد. از هر پورتی می شد برای شارژ استفاده کرد، این شامل یک آداپتور برق ۹۶ واتی USB-C بود. در هنگام راه اندازی، فقط آداپتور همراه و Pro Display XDR قدرت کامل میزبان را ارائه می داد. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

تجهیزات جانبی

تجهیزات جانبی که ۸۷ وات را برای مدل ۱۵ اینچی ارائه می کردند، مانند نمایشگرهای ال جی Ultrafine، توصیه می شد با منبع تغذیه جداگانه استفاده شوند. همچنین دارای جک ۳.۵ میلی متری هدفون بود. از همان CPUهای Coffee Lake مدل ۱۵ اینچی ۲۰۱۹ استفاده می کرد. خریداران می توانستند بین پردازنده های گرافیکی AMD Radeon Pro 5300M یا ۵۵۰۰M با حداکثر ۸ گیگابایت حافظه GDDR6 (یا از ژوئن ۲۰۲۰ به بعد، یک GPU 5600M با ۸ گیگابایت حافظه HBM2)، حداکثر ۶۴ گیگابایت از ۲۶۶۷ مگاهرتز، و حداکثر حافظه DDR4 انتخاب کنند. دارای ۸ ترابایت حافظه SSD. این مدل شامل بلندگوهای بهتر، آرایه سه میکروفون بهتر، و باتری ۱۰۰ وات ساعتی است، که بزرگترین باتری است که می توان آن را به راحتی در هواپیمای تجاری تحت قوانین اداره امنیت حمل و نقل ایالات متحده حمل کرد.

فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست

در ۴ می ۲۰۲۰، اپل یک مدل ۱۳ اینچی به روز شده با صفحه کلید جادویی را معرفی کرد. نسخه چهار پورت تاندربولت با پردازنده های Ice Lake، گرافیک به روز شده، حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه و ۴ ترابایت فضای ذخیره سازی عرضه می شد و از خروجی ۶K برای اجرای Pro Display XDR پشتیبانی می کرد. نسخه دو پورت Thunderbolt دارای همان پردازنده های Coffee Lake، گرافیک و حداکثر فضای ذخیره سازی و حافظه مانند مدل های دو پورت Thunderbolt 2019 بود. مدل های ۱۳ اینچی ۲۰۲۰ نیز نسبت به مدل های ۲۰۱۹ ضخامت ۰.۰۲ اینچ (۰.۶ میلی متر) داشتند. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

استقبال منتقدین

استقبال از مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی به طور کلی مثبت بود. نویسنده LaptopMag صفحه کلید را «بسیار بهبود یافته» نامید.نویسنده The Verge صفحه کلید، میکروفون و بلندگوهای جدید را ستایش کرد، اما از نبود تجهیزات جانبی مانند اسلات کارت SD انتقاد کرد. همچنین استفاده از وب کم ۷۲۰p و استاندارد Wi-Fi قدیمی ۸۰۲.۱۱ac را مورد انتقاد قرار داد و اشاره کرد که خانواده آیفون ۱۱ اپل شامل دوربین جلویی ۴K و وای فای ۶ سریع تر است. نویسنده MacWorld همچنین به عدم وجود Face ID اشاره کرد. بررسی دیگری اشاره کرد که مدل ۱۳ اینچی دو پورت تاندربولت ۲۰۲۰ قادر به اجرای Pro Display XDR اپل با وضوح کامل نیست، در حالی که مک بوک ایر ۲۰۲۰ با قیمت پایین تر قادر به این کار است. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست
مدل ۱۳ اینچی ۲۰۲۰ با چیپ M1

گزارش های متعددی از ترک خوردگی صفحه نمایش در اثر بستن دستگاه با پوشش فیزیکی وب کم شخص ثالث به دلیل کاهش فاصله نسبت به مدل های قبلی وجود داشت. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

ویرایش اپل سیلیکون

در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰، اپل یک مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی دو پورت با پردازنده Apple M1 طراحی شده توسط اپل را معرفی کرد که در کنار مک بوک ایر و مک مینی به روز شده به عنوان اولین مک با خط جدید اپل از سیلیکون سفارشی مبتنی بر ARM عرضه شد. مک بوک پرو با سیلیکون اپل همان فرم طراحی را حفظ کرد و در عین حال پشتیبانی از خروجی Wi-Fi 6، USB 4 و ۶K را برای اجرای Pro Display XDR اضافه نمود. تعداد نمایشگرهای خارجی پشتیبانی شده به یک کاهش یافت، زیرا مدل های قبلی مبتنی بر اینتل از دو نمایشگر ۴K پشتیبانی می کردند. دوربین FaceTime 720p باقی ماند اما اپل یک پردازنده سیگنال تصویر بهبود یافته را برای ویدیو با کیفیت بالاتر معرفی کرد. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

نسل پنجم: اپل سیلیکون

اپل مدل های مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی را طی یک رویداد آنلاین در ۱۸ اکتبر ۲۰۲۱ اعلام کرد. آن ها بر اساس M1 Pro و M1 Max، اولین سیستم های مبتنی بر ARM حرفه ای اپل بر روی یک تراشه، ساخته شده اند. این نسخه با معرفی مجدد کلیدهای عملکردی سخت به جای نوار لمسی، یک پورت HDMI 2.0، یک خواننده SDXC و شارژ MagSafe، بسیاری از انتقادات را نسبت به نسل قبلی برطرف کرد. سایر موارد اضافه شده عبارتند از: صفحه نمایش Liquid Retina XDR با حاشیه های نازک تر و بریدگی آیفون مانند، ProMotion با پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر ۱۲۰ هرتز، وب کم ۱۰۸۰p، Wi-Fi 6، ۳ پورت Thunderbolt 4 و سیستم صوتی با شش بلندگو که از Dolby Atmos پشتیبانی می کند.

فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست
مدل ۱۶ اینچی ۲۰۲۱

فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست

تراشه M1 Pro تا دو صفحه نمایش خارجی، هر دو با وضوح ۶K را پشتیبانی می کند، در حالی که تراشه M1 Max حداکثر تا چهار نمایشگر را پشتیبانی می کند: سه نمایشگر با وضوح ۶K، و یکی با وضوح ۴K. نسخه ۱۶ اینچی با منبع تغذیه GaN 140 واتی همراه است که از USB-C Power Delivery 3.1 پشتیبانی می کند، اگرچه تنها MagSafe از شارژ کامل با سرعت کامل پشتیبانی می کند زیرا پورت های USB-C دستگاه به ۱۰۰ وات محدود شده است. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

طراحی

مدل های M1 Pro و M1 Max مک‌بوک پرو از طراحی ضخیم تر و مربع تری نسبت به مدل های قبلی خود که مبتنی بر اینتل بودند، بهره می برند. صفحه کلید دارای کلیدهای عملکردی با اندازه کامل است، با صفحه کلید در یک چاه سیاه «آنودایز دوگانه». نام تجاری مک بوک پرو از پایین قاب نمایشگر حذف شده و در قسمت زیرین شاسی حک شده است. ظاهر مدل ها با تیتانیوم پاور بوک G4 تولید شده از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ مقایسه شده است. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

استقبال اولیه

استقبال از مک بوک پروهای ۲۰۲۱ به طور کلی مثبت بود. شخصیت های آنلاین مانند جاستین ایزاریک، آنتونی یانگ از Linus Tech Tips و مارکز براونلی (MKBHD) طراحی جدید، کلیدهای عملکرد بزرگتر، صفحه نمایش جدید و SoC قدرتمند مک بوک پرو را تحسین کردند. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

نرم افزار و سیستم عامل

سیستم عامل macOS از زمان انتشار بر روی تمام رایانه های مک‌بوک پرو از قبل نصب شده است، که از نسخه ۱۰.۴.۴ (Tiger) شروع شده است، همراه با OS X، iLife نیز با همه سیستم ها عرضه شده است، که از iLife ’06 شروع می شود. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

مک بوک پرو مبتنی بر اینتل با جانشین بایوس، رابط سخت افزار توسعه پذیر(EFI) 1.1 عرضه می شود. عمل EFI بوت را متفاوت از رایانه های مبتنی بر BIOS انجام می دهد، اما سازگاری رو به عقب را فراهم می کند و امکان پیکربندی بوت دوگانه و سه گانه را فراهم می کند. علاوه بر OS X، سیستم عامل مایکروسافت ویندوز بر روی رایانه های اپل مبتنی بر x86 اینتل قابل نصب است. به طور رسمی، این به نسخه های ۳۲ بیتی ویندوز XP، ویستا، و ۷، و نسخه های ۶۴ بیتی ویندوز ویستا، ۷، ۸، ۸.۱، و ۱۰ با درایورهای سخت افزاری لازم همراه با نرم افزار Boot Camp محدود می شود.

فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست

سایر سیستم عامل های x86 مانند لینوکس نیز به طور غیر رسمی پشتیبانی می شوند. این امر با وجود معماری اینتل که توسط CPU ارائه شده و شبیه سازی BIOS که اپل در بالای EFI ارائه کرده است، امکان پذیر می شود. سیستم عامل macOS Big Sur، هفدهمین نسخه اصلی macOS، با Wi-Fi و شتاب گرافیکی روی رایانه های مک‌بوک پرو پشتیبانی نشده با یک ابزار وصله سازگار کار می کند. فروش خرید مک بوک پرو دست دوم کار کرده چیست .

منبع: ویکیپدیا

معرفی مک بوک پرو ۲۰۲۲
error: Content is protected !!