خرید شارژر مک بوک اپل

به دلیل اهمیت بالای شارژر مک بوک اپل در فراهم آوردن منبع تغذیه مناسب برای باتری های رایانه های مک، انتخاب و خرید شارژر مک اپل اصلی از اهمیت زیادی برخوردار است.

خرید شارژر مک بوک اپل

شارژر مک بوک اپل دارای سه نوع Magsafe 1، Magsafe 2 و Type-C هستند. برای این شارژرها هم انواع توان خروجی ۲۹ وات، ۴۵ وات، ۶۰ وات، ۶۱ وات، ۸۵ وات و ۸۷ وات وجود دارد.

مگ سیف چیست

مگ سیف (MagSafe) مجموعه ای از کانکتورهای برق متصل به مغناطیسی اختصاصی است که توسط شرکت اپل توسعه یافته است. مگ سیف در ۱۰ ژانویه ۲۰۰۶ همراه با مک بوک پرو، اولین لپ تاپ مک مبتنی بر اینتل معرفی شد. کانکتور به صورت مغناطیسی در جای خود قرار می گیرد تا اگر آن را بکشید بدون آسیب رساندن به کانکتور یا پریز برق رایانه و بدون این که رایانه از سطح آن جدا شود، از سوکت خارج شود. نسخه نازک تر و گسترده تر شارژر مک به نام مگ سیف ۲ در سال ۲۰۱۲ معرفی شد. بین سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ در خطوط تولید اپل متوقف شد و با USB-C جایگزین شد. خرید شارژر مک اپل با تکنولوژی مگ سیف با معرفی مدل های مک بوک پرو به روز شده با مگ سیف ۳ در سال ۲۰۲۱ به لپ تاپ های مک بازگشت.

مگ سیف ۱

مگ سیف ۱ دارای پایه های اتصال است که طوری طراحی شده اند که اتصال مستطیلی را می توان در هر جهت وارد کرد. شارژر مک اپل در اصل دارای کانکتور T شکل بود و کابل مستقیماً به بیرون هدایت می شد. بعداً L شکل شد و کابل در امتداد کنار کامپیوتر هدایت شد، اما هم چنان می‌توان آن را در هر جهت وارد کرد، مگر این که استفاده هم زمان از پورت‌های مجاور مانند USB مستلزم هدایت کابل به سمت عقب باشد. اگر باتری کامپیوتر کاملاً توسط شارژ مک بوک اپل شارژر شده باشد، چراغ‌های LED در بالا و پایین کانکتور سبز رنگ و اگر باتری در حال شارژ شدن است، کهربایی یا قرمز نشان می دهند.

اپل از مگ سیف در رایانه های مک بوک (تولید سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱)، مک بوک پرو (تولید سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲) و مک بوک ایر (تولید سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱) استفاده کرده است. دستگاه های Apple LED Cinema Display و Thunderbolt Display شامل شارژر مگ سیف داخلی هستند.

مک بوک و مک بوک پرو ۱۳ اینچی از شارژر مک مگ سیف ۶۰ واتی استفاده می کنند، در حالی که مک بوک پرو ۱۵ و ۱۷ اینچی از نسخه ۸۵ واتی استفاده می کند. مک بوک ایر از نسخه ۴۵ واتی کم مصرف استفاده می کند. طبق گفته اپل، آداپتوری با وات بالاتر از وات اولیه احتمالاً بدون مشکل خواهد بود.

نسخه قبلی شارژر مک بوک اپل

اپل پیش تر یک شارژر مک اپل را با نام آداپتور هواپیمایی مگ سیف برای استفاده در برخی از هواپیماهای سازگار ارائه کرده بود. این شارژر یک ورودی DC داشت (به جای AC مانند شارژرهای اصلی مگ سیف) و رایانه را تغذیه می کرد، اما باتری را شارژ نمی کرد.

مگ سیف ۲

شارژر مک بوک اپل گپ سیف ۲ به منظور استفاده در مک بوک ایر و مک بوک پرو با صفحه نمایش رتینا در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان ۲۰۱۲ در ۱۱ ژوئیه ۲۰۱۲ معرفی شد. مگ سیف ۲ نازک تر طراحی شد تا بتواند با لپ تاپ های نازک تر سازگار باشد و همچنین برای حفظ نیروی چسبندگی مغناطیسی پهن تر شد. همچنین به طرح T شکلی که مستقیماً به بیرون اشاره می کند، به جای L شکلی که در امتداد کنار دستگاه قرار دارد، باز می گردد. شارژر مک مگ سیف ۲ را می توان برای رایانه های مک بوک پرو (تولید سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵) و مک بوک ایر (تولید سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷) استفاده کرد.

شکل شارژر مک اپل مگ سیف ۲ با کانکتور مگ سیف ۱ ناسازگار است. اپل یک آداپتورمگ سیف ۱ به مگ سیف ۲ نیز منتشر کرد که همراه با نمایشگر تاندربولت بود که از کانکتور اصلی مگ سیف استفاده می کرد.

مگ سیف ۳

شارژر مک بوک اپل مگ سیف ۲ در ۱۸ اکتبر ۲۰۲۱ برای مدل های مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی به مگ سیف ۳ به روز رسانی شد. مگ سیف ۳ باریک تر از مدل قبلی خود است و از کابل قابل جدا شدن با انتهای USB-C استفاده می کند. این مدل، مک بوک پرو ۱۶ اینچی را که از USB-C Power Delivery 3.1 تا ۱۴۰ وات پشتیبانی می کند، شامل می شود.

آخرین دستگاه ها
درباره ایران مک بوک

ایران مک بوک یک تیم متشکل از کارشناسان متعهد و مجرب است که تلاش دارد رایانه‌های اپل را به عنوان برترین برند تولید رایانه‌های همراه و رومیزی، در اختیار کاربران گرامی قرار دهد. حیطه اصلی فعالیت ایران مک بوک رایانه‌های دست دوم و کارکرده است. به همین دلیل ما تیمی متخصص در این زمینه را گرد هم آورده‌ایم تا کاربران دغدغه تشخیص سلامت دستگاه را نداشته و صرفاً بر اساس نیازها و سطح بودجه خود بهترین انتخاب را داشته باشند.

ایران مک بوک یک تیم متشکل از کارشناسان متعهد و مجرب است که تلاش دارد رایانه‌های اپل را به عنوان برترین برند تولید رایانه‌های همراه و رومیزی، در اختیار کاربران گرامی قرار دهد.

آدرس ما
error: Content is protected !!