فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده چیست

فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده چیست

تاریخچه مک بوک ایر

از سال ۲۰۰۸ نوعی از رایانه فوق سبک قابل حمل به نام مک بوک ایر توسط کمپانی اپل تولید و عرضه می شد که بر پایانه پردازنده های شرکت اینتل ساخته می شدند. اما در ماه نوامبر ۲۰۲۰، اپل اولین مک بوک ایر با سیلیکون اپل را بر اساس پردازنده Apple M1 منتشر کرد. بر همین اساس، رایانه های مک بوک ایر به دو دسته تقسیم می شوند: مبتنی بر اینتل (Intel Base) و مبتنی بر اپل سیلیکون (Apple Silicon). فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده .

مک بوک ایر مبتنی بر اینتل (Intel Base)

مک بوک ایر مبتنی بر اینتل، خط تولید متوقف شده ای از رایانه های نوت بوک است که توسط شرکت اپل از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۰ توسعه و تولید شد. از آن زمان، توقف تولید مک بوک اصلی در سال ۲۰۱۱، و کاهش قیمت ها در تکرارهای بعدی، باعث شد مک بوک ایر اپل به نوت بوک سطح پایه تبدیل شود. فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده .

فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده چیست
استیو جابز در حال نمایش اولین مک بوک ایر ۲۰۰۸

مک بوک ایر در ژانویه ۲۰۰۸ با صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی معرفی شد و به عنوان باریک ترین نوت بوک جهان معرفی شد و یک دسته لپ تاپ معروف به خانواده اولترابوک را باز کرد. اپل نسل دوم مک بوک ایر را در اکتبر ۲۰۱۰ با طراحی مجدد شاسی مخروطی، فضای ذخیره سازی SSD استاندارد و یک نسخه کوچک تر ۱۱.۶ اینچی عرضه کرد. ویرایش های بعدی پردازنده های Intel Core i5 یا i7 و Thunderbolt را اضافه کردند. نسل سوم در اکتبر ۲۰۱۸ با ابعاد کوچک تر، صفحه نمایش رتینا و پورت های ترکیبی USB-C / Thunderbolt 3 برای انتقال داده و شارژ عرضه شد. فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده .

مک بوک ایر مبتنی بر اینتل در نوامبر ۲۰۲۰ پس از عرضه اولین مک بوک ایر با سیلیکون اپل بر اساس پردازنده Apple M1 متوقف شد. فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده .

 

نسل اول: یونی بادی

استیو جابز مک بوک ایر را در سخنرانی اصلی اپل در کنفرانس Macworld سال ۲۰۰۸ در ۱۵ ژانویه ۲۰۰۸ معرفی کرد. اولین نسل مک بوک ایر یک مدل ۱۳.۳ اینچی بود که در ابتدا به عنوان باریک ترین نوت بوک جهان با قطر ۱.۹ سانتی متر معرفی شد (دارنده رکورد قبلی Toshiba Portege R200 در سال ۲۰۰۵، ۱.۹۸ سانتی متر قطر داشت). مک بوک ایر اولین نوت بوک ساب کامپکتی بود که پس از پاوربوک ۱۲ اینچی G4 در سال ۲۰۰۶ عرضه شد. همچنین اولین کامپیوتر اپل با درایو SSD اختیاری بود. در درایو رسانه قابل جا به جایی. فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده .

فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده چیست
مک بوک ایر ۲۰۰۸

برای خواندن دیسک های نوری، کاربران می توانستند یک درایو USB خارجی مانند SuperDrive اپل بخرند یا از نرم افزار Remote Disc همراه برای دسترسی بی سیم به درایو رایانه دیگری استفاده کنند که برنامه نصب شده بود. همچنین این امکان وجود داشت که از هر یک از گزینه ها برای نصب مجدد نرم افزار سیستم از دی وی دی نصب همراه استفاده کرد. فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده .

بوت شدن از طریق شبکه

سیستم Remote Disc از بوت شدن از طریق شبکه پشتیبانی می کرد، بنابراین اگر کاربر از راه دور Mac OS X را نصب می کرد مک بوک ایر می توانست از دی وی دی نصب خود در درایو رایانه دیگری بوت شود. این نرم افزار اجازه پخش دی وی دی های ویدئویی یا سی دی های صوتی یا نصب ویندوز را نمی داد: برای این قابلیت ها، یک درایو USB خارجی مورد نیاز بود. نسخه های جدیدتر OS X جایگزین inst شده بود. دی وی دی Allation با یک درایو فلش USB حاوی نرم افزار، نیاز به نصب از راه دور را از بین می برد.

فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده

در ۱۴ اکتبر ۲۰۰۸، مدل جدیدی با پردازنده Penryn ولتاژ پایین و گرافیک Nvidia GeForce معرفی شد. ظرفیت ذخیره سازی به ۱۲۸ گیگابایت SSD یا ۱۲۰ گیگابایت HDD افزایش یافت، و پورت ویدیوی micro-DVI با Mini DisplayPort جایگزین شد. نسخه اواسط ۲۰۰۹ دارای ظرفیت باتری کمی بالاتر و پردازنده Penryn سریع تر بود. فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده .

طراحی

اپل چندین ویژگی را در طراحی مک بوک ایر گنجانده بود، مانند کاهش سرب برای سازگاری بیش تر با محیط زیست. مک بوک ایر فاقد سیم کشی BFR و PVC بود، الزامات Energy Star 5.0 را برآورده می کرد، دارای یک محفظه قابل بازیافت و دارای رتبه طلایی EPEAT بود. صفحه نمایش آن با شیشه بدون آرسنیک ساخته شده و فاقد جیوه بود. فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده .

استقبال منتقدین

مک بوک ایر در معرفی خود، بررسی های متفاوتی دریافت کرد که قابل حمل بودن آن را ستودند، اما از سازش های انجام شده از نظر ویژگی ها انتقاد کردند. صفحه کلید با اندازه کامل، سبکی، نازکی، و پد لمسی چندگانه در بررسی ها مورد استقبال قرار گرفت، در حالی که گزینه های پیکربندی محدود و پورت ها، سرعت پایین، باتری غیرقابل تعویض توسط کاربر، هارد دیسک کوچک و قیمت مورد انتقاد قرار گرفتند. دریچه پایین روی کناری مک بوک ایر اصلی برای برخی از دو شاخه های هدفون و دستگاه های USB مناسب بود و کاربران را ملزم به خرید کابل افزودنی می‌کرد. اپل دریچه بازشو در اواخر مدل ۲۰۱۰ را به نفع پورت های باز مانند بسیاری از لپ‌تاپ های دیگر حذف کرد. فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده .

برخی از کاربران از قفل شدن CPU ناشی از گرمای بیش از حد شکایت کردند. اپل یک به روز رسانی نرم افزاری را در اوایل مارس ۲۰۰۸ منتشر کرد تا مشکل را با نتایج متفاوت برطرف کند: غیرفعال کردن یک هسته CPU اصلاح شد. با این حال، برخی از کاربران گزارش کردند که مشکل هسته فرار ادامه دارد. این مشکل توسط وظایف سیستم فشرده مانند پخش ویدیو یا چت ویدیویی تشدید می‌شد. نویسنده ArsTechnica در آزمایش های خود، بهبود عملکرد متوسط درایو SSD 64 گیگابایتی نسل اول مک بوک ایر را نسبت به هارد دیسک استاندارد ۸۰ گیگابایتی مشاهده و اعلام کرد. فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده .

باریک ترین نوت بوک

اپل در ژانویه ۲۰۰۸ مک بوک ایر را معرفی و ادعا کرد که این نوت بوک باریک ترین نوت بوک در جهان است. این به معنای واقعی کلمه درست بود، اما مهم تر از آن این بود که مک بوک ایر بسیار نازک تر از لپ تاپ های رایج در آن زمان بود. ادغام کامل اجزای آن و استفاده از کلاس کاملاً جدیدی از پردازنده های اینتل با TDP کم تر و یک پارچگی بالاتر نسبت به آن چه قبلاً موجود بود، آن را به اولین موج جدید لپ تاپ هایی با کارایی نازک تبدیل کرد. در طول سال ها، اپل ادعای «نازک ترین نوت بوک جهان» را از مواد بازاریابی خود حذف کرد، زیرا سایر لپ تاپ های باریک مشابه به بازار آمدند. فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده .

 

نسل دوم: یونی بادی مخروطی

در ۲۰ اکتبر ۲۰۱۰، اپل یک مدل ۱۳.۳ اینچی بازطراحی شده با محفظه مخروطی، وضوح صفحه نمایش بالاتر، باتری بهبود یافته، یک پورت USB دوم، بلندگوهای استریو و حافظه استاندارد SSD منتشر کرد. یک مدل ۱۱.۶ اینچی معرفی شد که هزینه، وزن، عمر باتری و عملکرد کمتری نسبت به مدل ۱۳.۳ اینچی ارائه می کرد، اما عملکرد بهتری نسبت به نت بوک های معمولی آن زمان داشت.

فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده چیست
نمای چپ نسل دوم

فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده

هر دو مدل ۱۱ و ۱۳ اینچی دارای خروجی صدای آنالوگ / مینی جک هدفون بودند که از هدفون های اپل با میکروفون پشتیبانی می کرد. مدل ۱۳ اینچی یک اسلات کارت SD با قابلیت SDXC در خود داشت. در ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۱، اپل مدل های به روز شده را منتشر کرد که به دلیل کاهش قیمت ها و توقف تولید مک بوک سفید در همان زمان، به نوت بوک های سطح پایه اپل نیز تبدیل شدند. فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده .

به روز رسانی ها

مدل های Mid 2011 با پردازنده های Sandy Bridge دو هسته ای Core i5 و i7، Intel HD Graphics 3000، صفحه کلیدهای دارای نور پس زمینه، Thunderbolt و بلوتوث به نسخه ۴.۰ ارتقا یافتند. حداکثر گزینه های ذخیره سازی تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش یافت. این مدل ها از کنترل کننده تاندربولت «ایگل ریج» ارزان تر استفاده می کردند که دو کانال تاندربولت (۲ × ۱۰ گیگابیت بر ثانیه دو طرفه) را ارائه می کرد، در مقایسه با مک بوک پرو که از کنترل کننده «Light Ridge» استفاده می کرد که چهار کانال تاندربولت (۴ × ۱۰ گیگابیت) را ارائه می کرد). فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده .

این ویرایش همچنین کلید Expose  (F3) را با کلید Mission Control و کلید داشبورد (F4) را با کلید Launchpad جایگزین کرد. در ۱۱ ژوئن ۲۰۱۲، اپل خط تولید خود را با پردازنده های Core i5 و i7 دو هسته ای Intel Ivy Bridge، HD Graphics 4000، حافظه سریع تر و سرعت ذخیره سازی فلش، USB 3.0، دوربین ارتقا یافته FaceTime 720p و پورت شارژ MagSafe 2 نازک تر به روزرسانی کرد. در ۱۰ ژوئن ۲۰۱۳، اپل خط تولید خود را با پردازنده های Haswell، Intel HD Graphics 5000 و ۸۰۲.۱۱ac Wi-Fi به روز کرد. فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده .

سایر به روز رسانی ها

حافظه استاندارد به ۴ گیگابایت ارتقا یافت و حداکثر پیکربندی آن ۸ گیگابایت بود. فضای ذخیره سازی از ۱۲۸ گیگابایت SSD شروع شد، با گزینه هایی برای ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت. فناوری Haswell به طور قابل توجهی عمر باتری را نسبت به نسل قبلی بهبود بخشیده بود و این مدل ها در مدل ۱۱ اینچی ۹ ساعت و در مدل ۱۳ اینچی ۱۲ ساعت کار می کردند. تیمی از بررسی کننده ها در طول آزمایش خود از میزان عمر باتری مورد انتظار فراتر رفتند. فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده .

در مارس ۲۰۱۵، مدل ها با پردازنده های Broadwell، Intel HD Graphics 6000، Thunderbolt 2 و حافظه و حافظه سریع تر به روزرسانی شدند. در سال ۲۰۱۷، مدل ۱۳ اینچی سرعت پردازنده از ۱.۶ گیگاهرتز به ۱.۸ گیگاهرتز افزایش یافت و مدل ۱۱ اینچی متوقف شد. مدل ۲۰۱۷ پس از عرضه نسل بعدی اپل در سال ۲۰۱۸ برای فروش در دسترس باقی ماند. در جولای ۲۰۱۹ تولید آن متوقف شد. قبل از توقف، آخرین نوت بوک اپل با درگاه های USB Type-A، MagSafe، یک صفحه نمایش غیر رتینا، یک صفحه نمایش با نور پس زمینه اپل بود. فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده .

طراحی و قابلیت ارتقا

اگرچه اجزای مک بوک ایر رسماً توسط کاربر قابل تعویض نبودند، اشخاص ثالث کیت های ارتقاء SSD را می فروختند. فلش مموری و باتری در محفظه محصور شده و رم روی مادربرد لحیم شده بود. دسترسی به حافظه فلش دشوار بود و دارای حافظه نهان ۱۲۸ مگابایتی و یک اتصال mSATA (به روز شده به یک رابط PCIe اختصاصی) به مادربرد بود. فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده .

مسائل

با توجه به فرآیند تولید بالغ تر، پردازنده های مک بوک ایر نسل دوم در زیر بار بهتر عمل می کردند، زیرا تراشه های نسل اول داغ تر می شدند. پردازنده برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد و این کاهش عملکرد بیش تر، نیاز به گاز داشت.

فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده

در ۱۷ اکتبر ۲۰۱۳، اپل برنامه جایگزینی برای درایوهای ذخیره سازی فلش مک بوک ایر ۶۴ گیگابایتی و ۱۲۸ گیگابایتی نصب شده در سیستم های مک بوک ایر خریداری شده بین ژوئن ۲۰۱۲ و ژوئن ۲۰۱۳ را اعلام کرد. فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده .

استقبال منتقدین

اگرچه مک بوک ایر ۱۱ اینچی تنها ۰.۶ پوند از ایر ۱۳ اینچی سبک تر بود، بزرگ ترین تفاوت آن در ردپایی بود که به هر مدل یک دسته بندی مجزا می داد. ایر ۱۳ اینچی از نظر اندازه به اکثر لپ تاپ های معمولی دیگر نزدیک تر بود، در حالی که ایر ۱۱ اینچی تقریباً به اندازه ای کوچک بود که در فضایی قرار بگیرد که می توانست یک آی پد را در خود جای دهد. فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده .

مک بوک ایر ۱۱ اینچی دارای ویژگی های ضروری و مطلوب یک نت بوک بود، اما بدون اشکالات پردازنده کندتر و سیستم عامل با توانایی کم و البته با قیمت بالاتر. در پایین ترین سطح، اپل آی پد را معرفی کرد – با شکلی متفاوت از نت بوک، اما با قابلیت های محاسباتی بهبود یافته و هزینه تولید پایین تر. هر دوی این موارد منجر به کاهش فروش نت بوک ها شد و در نتیجه اکثر تولیدکنندگان رایانه های شخصی خطوط نت بوک خود را در پاسخ به آن متوقف کردند. اینتل با سرمایه گذاری بر موفقیت مک بوک ایر، اولترابوک ها را به عنوان استانداردی با تحرک بالا معرفی کرد، که توسط برخی تحلیل گران به عنوان موفقیت آمیز در جایی که نت بوک ها شکست خوردند تحسین شد. فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده .

رقابت اولترابوک اینتل

اینتل مجموعه ای از مشخصات را برای اولترابوک توسعه داد، یک نوع رده بالاتر از ساب نوت بوک که توسط تولیدکنندگان مختلف رایانه شخصی تولید می شد و معمولاً دارای ویندوز بود. در رقابت مستقیم با مک بوک ایر، اولترابوک ها برای کاهش اندازه و وزن و افزایش عمر باتری بدون به خطر انداختن عملکرد در نظر گرفته شده اند. از اول جولای ۲۰۱۳، مک بوک ایر با وجود اینکه یکی از رقبای با قیمت بالاتر بود، ۵۶ درصد از فروش اولترابوک در ایالات متحده را به خود اختصاص داد. فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده .

اپل قبلاً بر بازار رایانه های شخصی پریمیوم تسلط داشت، در سال ۲۰۰۹ با داشتن ۹۱ درصد از سهم بازار رایانه های شخصی با قیمت بیش از ۱۰۰۰ دلار، طبق آمار NPD، و اولترابوک ها تلاشی از سوی دیگر تولیدکنندگان رایانه شخصی برای حرکت در زمین اپل بود. در حالی که خطوط مک بوک اپل از این گرایش مصرف کننده به سمت دستگاه های تلفن همراه مصون نبودند، آن ها هم چنین توانستند ۲.۸ میلیون مک بوک در سه ماهه دوم ۲۰۱۲ (که اکثر آن ها مک بوک ایر بودند) در مقایسه با پانصد هزار دستگاه اولترابوک، بفروشند، علیرغم وجود ده ها اولترابوک از تولیدکنندگان مختلف در بازار، در حالی که اپل تنها مدل های ۱۱ و ۱۳ اینچی مک بوک ایر را ارائه می کرد. فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده .

دلایل موفقیت اپل

فرانک گیلت، تحلیلگر Forrester Research، موفقیت روزافزون اپل در بازار سازمانی را به مک بوک ایر و آی پد  ۲۰۱۰ نسبت می داد. در حالی که چندین اولترابوک می توانستند تمایزات فردی مانند سبک ترین یا نازک ترین را داشته باشند، مک بوک ایر به عنوان بهترین اولترابوک همه جانبه از نظر «تجربه OS X، صفحه کلید کامل، ترک پد برتر، کانکتور Thunderbolt و مدل های بالاتر شناخته شد. همراه با ساختار یکپارچه تمام آلومینیومی با کیفیت». سرفیس پرو ۲ مایکروسافت دارای اندازه و قیمتی مشابه مک بوک ایر ۱۱ اینچی بود. فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده .

مدیر عامل اپل، تیم کوک، از سرفیس پرو و ​​سایر هیبریدی های اولترابوک که از ویندوز ۸ مبتنی بر لمسی استفاده می کنند، انتقاد کرده است، که تلاش می کنند رایانه های شخصی را با هم ترکیب کنند. و قابلیت تبلت در یک دستگاه، می گوید که چنین دستگاه هایی مانند تلاش برای «ترکیب یک یخچال و یک توستر» گیج کننده هستند. این مدل هنگامی که در اکتبر ۲۰۱۰ عرضه شد، وضوح صفحه نمایش مدل ۱۳ اینچی بالاتر از میانگین صفحه نمایش ۱۳۶۶×۷۶۸ لپ تاپ های با اندازه مشابه بود. فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده .

انتقادات

با این حال، تا سال ۲۰۱۳، با توجه به این که بسیاری از اولترابوک های ممتاز دارای صفحه نمایش با وضوح بالا (۱۰۸۰p یا بیش تر) به عنوان استاندارد یا ارتقا یافته بودند، مک بوک ایر به دلیل چسبیدن به صفحه نمایش با وضوح پایین به طور فزاینده ای مورد انتقاد قرار گرفت. بسیاری از جامعه فناوری انتظار داشتند که اپل تا تابستان سال ۲۰۱۳ یک مک بوک ایر با صفحه نمایش رتینا منتشر کند، شبیه به مک بوک پرو رتینا که در سال ۲۰۱۲ عرضه شد. به روز رسانی اکتبر ۲۰۱۳ مک بوک پرو رتینا ۱۳ اینچی، با شاسی باریک تر و قیمت پایین تر، به عنوان یک جایگزین بالقوه برای مک بوک ایر ذکر شد، زیرا عمر باتری بسیار کوتاه تر نبود و طور قابل توجهی حجیم تر هم نبود.

فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده

اپل در ۲۷ اکتبر ۲۰۱۶ یک نسخه ابتدایی از مک بوک پرو ۱۳ اینچی را منتشر کرد که به طور خاص برای کاربران مک بوک ایر مورد هدف قرار گرفت. مک بوک ایر رتینا در اواخر سال ۲۰۱۸ عرضه شد. مک بوک ایر ۱۱.۶ اینچی، که در اکتبر ۲۰۱۰ معرفی شد، تنها کمی بزرگ تر و سنگین تر از iPad 2 (در صورت بسته بودن) و ۱۱ اینچی سامسونگ سری ۹ است. از سال ۲۰۱۳، چندین اولترابوک مانند Sony VAIO Pro ابعاد کوچک تری نسبت به مک بوک ایر با استفاده از ساختار فیبر کربنی داشتند. فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده .

نسل سوم: رتینا

در ۳۰ اکتبر ۲۰۱۸، اپل نسل سوم مک بوک ایر را با پردازنده های Amber Lake، صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی رتینا با وضوح ۲۵۶۰×۱۶۰۰ پیکسل، Touch ID، ترک پد فورس تاچ و دو ترکیبی USB-C 3.1 عرضه کرد. ۲ پورت Thunderbolt 3 به اضافه یک جک صدا. صفحه نمایش ۴۸ درصد رنگ بیش تر و حاشیه ها ۵۰ درصد باریک تر از نسل قبلی بود و ۱۷ درصد حجم کم تری اشغال می کرد. ضخامت به ۱۵.۶ میلی متر و وزن به ۱.۲۵ کیلوگرم (۲.۷۵ پوند) کاهش یافته بود. این مدل مک بوک ایر در سه رنگ نقره ای، خاکستری فضایی و طلایی تولید شد. برخلاف نسل قبلی، این مدل را نمی شد با پردازنده Core i7 اینتل پیکربندی کرد، احتمالاً به این دلیل که اینتل هرگز پردازنده i7-8510Y را منتشر نکرد. فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده .

فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده چیست
نسل سوم

مدل پایه ۲۰۱۸ دارای ۸ گیگابایت رم LPDDR3 با فرکانس ۲۱۳۳ مگاهرتز، ۱۲۸ گیگابایت SSD، پردازنده Core i5 اینتل (ساعت پایه ۱.۶ گیگاهرتز، با توربو تا ۳.۶ گیگاهرتز) و گرافیک Intel UHD 617 بود. فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده .

صفحه نمایش جدید

اپل مدل های به روز شده را در جولای ۲۰۱۹ با فناوری صفحه نمایش True Tone با استفاده از اجزای مشابه مک بوک پرو تولید اواسط ۲۰۱۹ منتشر کرد. یک آزمایش نشان داد که SSD 256 گیگابایتی در مدل ۲۰۱۹ سرعت خواندن ۳۵ درصد کم تری نسبت به SSD 256 گیگابایتی در مدل ۲۰۱۸ دارد، اگرچه سرعت نوشتن کمی بیش تر است. فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده .

مدل های به روزرسانی شده در مارس ۲۰۲۰ با پردازنده های Ice Lake، گرافیک به روز، پشتیبانی از خروجی ۶K برای اجرای Pro Display XDR منتشر شدند و صفحه کلید پروانه ای را با طراحی Magic Keyboard مشابه آن چه در مک بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۱۹ وجود داشت، جایگزین کردند.

طراحی

نسل سوم مک بوک ایر از طراحی نسل قبلی با محفظه آلومینیومی مخروطی پیروی می کند، اما برخی از عناصر طراحی را از مک بوک و مک بوک پرو رتینا گرفته است، مانند صفحه نمایش همسطح با حاشیه های مشکی و لوگوی مات براق اپل در پشت، و یک پد لمسی لبه به لبه.

فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده

کارشناس تعمیرات مک بوک اپل، لوئیس راسمن، از چیدمان سخت افزاری نسل سوم مک بوک ایر انتقاد کرد و خاطرنشان کرد که موقعیت فن آن را برای خنک کردن بهینه نمی کند و می تواند منجر به مسائل مربوط به گرمای بیش از حد شود. فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده .

مبتنی بر اپل سیلیکون

مک بوک ایر مبتنی بر اپل سیلیکون، خطی از رایانه های نوت بوک است که از سال ۲۰۲۰ توسط شرکت اپل توسعه یافته و تولید می شود. در خط تولید فعلی، مک بوک ایر نوت بوک سطح پایه اپل است که زیر محدوده عملکرد مک بوک پرو قرار دارد.

فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده چیست
مدل ۲۰۲۰ با پردازنده M1

اپل اولین مک بوک ایر سیلیکونی خود را در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ معرفی کرد که یک مدل ۱۳ اینچی بر اساس سیستم Apple M1 بر روی یک تراشه است. فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده .

بررسی اجمالی

در ۲۲ ژوئن ۲۰۲۰، تیم کوک، مدیر عامل اپل، اعلام کرد که مک از پردازنده های اینتل به پردازنده های طراحی داخلی خود اپل که از معماری ARM64 با نام سیلیکون اپل استفاده می کنند، تغییر خواهد کرد. فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده .

در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰، اپل یک مک بوک ایر به روز شده با پردازنده M1 طراحی شده توسط اپل را معرفی کرد که در کنار مک مینی به روز شده و مک بوک پرو ۱۳ اینچی به عنوان اولین مک با خط جدید اپل از پردازنده های سیلیکونی اپل مبتنی بر ARM عرضه شد. این دستگاه از طراحی بدون فن استفاده می کند. همچنین پشتیبانی از Wi-Fi 6، Thunderbolt 3، USB4 و Wide Color (P3) را اضافه می کند.پردازنده M1 مک بوک ایر می تواند تنها یک صفحه نمایش خارجی را اجرا کند. مدل قبلی مبتنی بر اینتل قادر به اجرای دو نمایشگر ۴K بود. دوربین FaceTime 720p باقی می ماند، اما اپل یک پردازنده سیگنال تصویر بهبودیافته را برای ویدیو با کیفیت بالاتر تبلیغ می کند. فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده .

استقبال منتقدین

پردازنده M1 مک بوک ایر نقدهای مثبتی دریافت کرده است و بسیاری از ستایش ها مربوط به قابلیت های تراشه M1 است.

دویندرا هاردوار در بررسی خود برای Engadget، امتیاز ۹۴ از ۱۰۰ را به مک بوک ایر داد و عملکرد آن را به عنوان «به طور تکان دهنده پاسخ گو» تحسین کرد و کمبود صدای فن و صفحه کلید و ترک پد «عالی» را در میان برخی از حرفه ای ها برجسته کرد. به غیر از این، او فقط کمی به طراحی و احساس نوت بوک اشاره کرد و به این واقعیت اشاره کرد که واقعاً از اوایل مک بوک ایر ۲۰۲۰ تغییر زیادی نکرده است. با این حال، او این مدل را به عنوان احساس “مستحکم مثل همیشه” تحسین کرد.

فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده

جولیان چوکاتو در نوشتن برای Wired، از این واقعیت ابراز تاسف کرد که مک بوک ایر فقط با ۲ پورت USB-C عرضه شده است، اما از صفحه کلید و عمر باتری تمجید کرد. او همچنین طراحی بدون فن را تحسین کرد و گفت که این چیزی است که او خود «بارها و بارها از آن قدردانی می کند».

مسائل کیفی

تعداد کمی از مشتریان مشکل جدی را گزارش می کنند که در آن صفحه های LCD M1 مک بوک ایر و M1 MacBook Pro اپل به راحتی شکسته یا آسیب می بینند؛ اسناد رسمی اپل با توصیه به روزرسانی شد. برای حذف شاترهای وب کم و محافظ صفحه کلید. فروش خرید مک بوک ایر دست دوم کار کرده .

منبع: ویکیپدیا

error: Content is protected !!